صفر کیلومتر در کار هستند که الفبای کار اجرایی را نمی دانند

صفر کیلومتر در کار هستند که الفبای کار اجرایی را نمی دانند

دو سه ماه است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور صدای مجلس همسو با دولت است و باید منتظر ماند و دید آیا این گلایه های نمایندگان در هفته های آینده در تقابل جدی تری با سید ظاهر می شود یا خیر. کابینه ابراهیم رئیسی مصطفی رضا حسینی قطب آبادی، نماینده مردم شهربابک در مجلس یازدهم، دوستی و همکاری مجلس با دولت را یک طرفه دانست. یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: مجلس تاکنون در همکاری با دولت کوتاهی نکرده است و اولین قدم ما در این راستا رای قاطع به وزرای پیشنهادی بود. ما از ایشان حمایت کردیم و به همین دلیل هیئت رئیسه مجلس تا امروز به هیچ وزیری اجازه اعلام وصول طرح استیضاح را نداده است، البته من از این روند انتقاد دارم چون حق نمایندگان است.

هیچ نتیجه ای از جلسات دولت و مجلس در دست نیست
رضا حسینی گفت: هیئت رئیسه مجلس معتقد است که وصول طرح استیضاح وزرا برای ایجاد وحدت مجلس با دولت اعلام نشده است، بدون اینکه بدانند این روند مجلس را از راس مجلس خارج می کند. موارد وی گفت: امروز مجلس طرف رایزنی درباره تصمیمات دولت نیست. هر چند ما وزرا را در کمیسیون ها و مجلس دعوت می کنیم و مشکلات را با آنها در میان می گذاریم اما در عمل نتیجه ای نمی بینیم.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان یادآور شد: ما نماینده مجلس در خانه ملت هستیم. ما در امور اجرایی کشور دخالت نمی کنیم و قصد دخالت نداریم اما نظارت حق و رسالت قانونی ماست و باید با تمام وجود از آن استفاده کنیم. ما بارها از کارمندان دولت خواسته ایم که برای انتصابات به اصطلاح «مجری» تعیین کنند. باید افراد توانمندی در کار باشند اما صفر کیلومترها گذشته است که حتی الفبای کار اجرایی را هم بلد نیستند و فقط با تحصیلات آکادمیک پیشوند دکتر می گیرند. این روند باعث بهبود اقتصاد و معیشت مردم نمی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برنامه خاصی در حوزه اقتصاد از سوی دولت ندیده ام. در این تصمیمات اقتصادی اخیر دولت احساس می شود کار با آزمون و خطا پیش می رود. حتی الان هم تصمیم بگیریم ببینیم تاثیر اجتماعی آن چیست یا مثلا مجلس چه عکس العملی نشان می دهد، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. متأسفانه تا جایی که به ما مربوط می شود برخی فشارهای داخلی و خارجی ما را از انجام وظیفه اصلی باز می دارد و برخی مدام می گویند اتحاد و تعاون و همکاری را نشکنید.

وی در پاسخ به اینکه صبر مجلس با دولت تا کی ادامه دارد؟ وی گفت: در حال حاضر صبر بسیاری از نمایندگان به پایان رسیده است و حتی می بینیم که مردمی که روزگاری به شدت از دولت حمایت می کردند، امروز این وحدت را ندارند و انتقادات از سوی این مردم شدت گرفته است. اگر به اظهارات و سخنان نمایندگان نگاه کنید، می بینید که هر روز بیشتر از دیروز علیه دولت صحبت می کنند که این به ضرر دولت است و نشان می دهد که دولت دوستی یک جانبه می خواهد و ما نمی خواهیم. برای ادامه موثر، با پارلمان مشورت کنید. ادامه دهید پس باید از ابزارهای قانونی خود در این زمینه استفاده کنیم.

رضا حسینی در پاسخ به این سوال که اگر هیات رئیسه مجلس در سال های گذشته از استفساریه ها جلوگیری کرده است، چگونه می توانید از این ابزار نظارتی استفاده کنید؟ او گفت: همیشه هیئت الان این کار را نمی کند. یعنی این مسیر دارای مدت اعتبار است. هنگامی که پیامدهای منفی اجتماعی به وجود می آید، آنها نیز مجبور به اطاعت از خواسته های نمایندگان می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید