صف های طولانی نان؛ چالش مهم مردم ارومیه/ عمری در صف نان تلف شده

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ارومنیوز، مشاهدات میدانی از شهر ارومیه حاکی از تشکیل صف های طولانی و ازدحام مردم در مقابل نانوایی ها از صبح زود است که صف های نان را به معضل و چالشی برای آوردن چند نان برای مردم تبدیل کرده است. نان بعد از مدت ها انتظار، آن را بگیرید

البته در این بین درگیری بین مشتریان و نانوایان نیز رو به افزایش است و روزی نیست که مشتریان به دلیل فروش کم و فروش بالا و یا کیفیت پایین نان از برخی اصناف ناراضی نباشند.میزان دریافتی را جستجو کنید. سهمیه، سهم.

متاسفانه مشکل و مشکل صف نانوایی به حدی است که امام جمعه ارومیه چندین بار از تریبون نماز جمعه به آن اشاره کرد و از مسئولان مربوطه خواست تا مشکل را حل کنند.

مردم هر روز از چالش های جدید و جدید گلایه دارند، چرا جدا از تحمل چنین قیمت های بالای بازار و شرایط اقتصادی، باید ساعت ها در صف نان بایستند؟ سوالی که این روزها باید دغدغه سردفتران را داشته باشد و بیشتر دقت کنند و دلیل این صف های طولانی را روشن کنند.


مسئولان بی تفاوت هستند

برای پیگیری مشکل نان حوالی ساعت 7 صبح به یک نانوایی بربر در خیابان درچای ارومیه رفتیم و حدود 15 نفر برای خرید نان در صف ایستاده بودند. در تنور 10 نان بیشتر نمی شود و اگر شانس بیاوریم و نان کم نیاوریم حداقل یک ساعت طول می کشد تا نوبت ما برسد.

وی افزود: برای تامین نان مردم و افزایش سهمیه آرد باید مسئولان چاره ای بیندیشند مردم با نان مشکل دارند.

علی م یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای نیز از بی توجهی مسئولان گلایه کرد و اظهار داشت: مردم برای تهیه نان با مشکل مواجه هستند و این امر در سطح شهر به وضوح قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی نانوایان به جای فروش نان به مشتریان، آن را در داخل مغازه انبار کرده و به دلالان می فروشند.

این شهروند گفت: گاهی تضمینی وجود ندارد که نان به دست همه مردم برسد. بنابراین اگر مشتری بعداً برای تهیه نان اقدام کند، با توصیه نانوا مبنی بر رفتن و عدم انتظار مواجه می شود.

وی با بیان اینکه صف های طولانی در مناطق پایین شهر ارومیه بیشتر به چشم می خورد، اظهار داشت: از مسئولان مربوطه می خواهیم علت کمبود نان در نانوایی ها را روشن کنند.


بی کیفیتی گندم عامل افت کیفیت نان در آذربایجان غربی است

روح اله محبوبی مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی با اشاره به مشکل نان در استان گفت: نان تولید شده در بسیاری از نانوایی های استان از کیفیت کافی برخوردار نیست و مشکل این اداره کل کیفیت آرد بود. که تهیه می شود و به استان ما حمل می شود، البته یارانه آرد و گندم نیز مشکل اساسی در این بخش است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به جنگ اوکراین و نبود امنیت غذایی در دنیا و گسترش این معضل در کشور و استان گفت: بر کسی پوشیده نیست که همه دنیا درگیر این مشکل هستند و طبیعی بود که ما در استان ما با این مشکل مواجه هستند.

محبوبی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در آینده نزدیک مشکل صف نانوایی ها و کیفیت نان را برطرف کنیم.


جلوگیری از تخلفات نانوایی ها ضروری است

جواد کرمی معاون استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای آرد و نان آذربایجان غربی اظهار داشت: نانوایی هایی که می توانند و می خواهند اتحادیه مربوطه را برای تولید نان از سه طریق انتخاب کنند و در این راستا ظرفیت کارخانه هایی که تولید می کنند. نان در مقیاس بزرگ قابل اندازه گیری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه صف های موجود حاصل جو روانی است، ادامه داد: در حوزه آرد و نان در استان و شهرستان ارومیه و مردم کمبودی نداریم. می تواند با نظارت بر مصرف به ما در حل این مشکل کمک کند.

کرمی همچنین نظارت و بازرسی مستمر را برای جلوگیری از تخلف نانوایی ها ضروری می داند و اظهار داشت: در این راستا نهادهای متولی باید با تمام توان برای جلوگیری از تخلف چند نانوایی تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید از همه ظرفیت ها در زمینه تولید و توزیع نان با بیشترین سهم برای تامین حداکثری نان به شهروندان و رفع جو روانی موجود استفاده شود.


استقرار 51 بازرس در نانوایی ها

فرماندار ارومیه نیز در این جلسه گفت: از تمام توان نظارتی شهرستان و حتی استان برای بازرسی از نانوایی ها استفاده شده است.

غلامحسین عماری افزود: تنها در زمینه استقرار بازرسان در نانوایی ها، 51 بازرس در برخی از نانوایی های پرتردد و با مشتریان زیاد مستقر شده اند تا روند توزیع نان را به طور کامل بررسی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید