صنعت هسته ای کشور صنعت پیشرو است


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903696

سخنگوی دولت گفت: صنعت هسته ای کشور یک صنعت پیشرو است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سرریز این دانش باید در عرصه های مختلف قابل استفاده باشد که دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی است و ما با سرعت بیشتر در این مسیر پیشرفت خواهد کرد. پیروزی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی دولت در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مرکز اطلاع رسانی اجرایی کشور که در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه اقدامات و دستاوردهای بسیار خوب، امیدوارکننده و افتخارآمیزی در با مشارکت سازمان انرژی اتمی و سربلندی کشور عزیزمان در زمینه انرژی اتمی توسط سخنران و رئیس محترم این سازمان گزارش شد.

وی افزود: جهت گیری و اولویت فعالیت ها به سمت صنعتی شدن و بهره برداری اقتصادی، درمانی و بهداشتی این صنعت در حوزه های مختلف کشاورزی، بهداشتی و صنعتی بود که الحمدلله بسیاری از آنها به سمت صنعتی شدن پیش رفتند.

سخنگوی دولت گفت: الحمدلله 200 مرکز درمانی در کشور از 50 رادیودارو مختلف که همگی از محصولات سازمان انرژی اتمی هستند برای درمان در زمینه های مختلف استفاده می کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: اولویت دیگر کشور این است که در زمینه ظرفیت تولید برق با افزایش جدی و قابل توجهی مواجه هستیم و دستور رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر این بود که باید بتوانیم توان هسته ای خود را افزایش دهیم. ظرفیت تولید به 10 هزار مگاوات می رسد که فاز 2 و 3 بوشهر راه اندازی شده است. الحمدلله، کشور به سمت بومی سازی راکتورها حرکت می کند و به نوعی عضو باشگاه تولیدکنندگان راکتورهای تحقیقاتی در سراسر جهان خواهد بود. این مسیر هدفمند برای کشور انشاالله آینده بسیار روشنی را برای صنعت هسته ای و سایر صنایع و حوزه های کشاورزی، پزشکی و درمانی که می توانند از این صنعت استفاده کنند، نوید خواهد داد.

سخنگوی دولت در پایان گفت: صنعت هسته ای کشور یک صنعت پیشرو است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مازاد این دانش باید بتوان در عرصه های مختلف استفاده کرد و دولت در این امر بسیار مصمم و جدی است. جهت و با سرعت در این جهت حرکت خواهد کرد. سریعتر حرکت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید