صید 16 کوهنورد قزوینی در ارتفاعات زیاران / حال عمومی ورزشکاران خوب است


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1519383

حسن آصفی گفت: با وجود اینکه روز گذشته کارشناس هواشناسی از وضعیت نامساعد جوی در ارتفاعات خبر داد، 16 کوهنورد در ارتفاعات زیاران کازی کلایه و بالای یخچال گرفتار شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن آصفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به اسارت 16 کوهنورد قزوینی در ارتفاعات گردنه ایلوند (مرز آبیک – طالهان) گفت: گزی تین. و یک کولاک بالای یخچال را گرفت.

وی افزود: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، این کوهنوردان به مکان امنی رسیده اند و تا ساعاتی دیگر اولین تیم از سه تیم واکنش سریع هلال احمر استان که دیشب به منطقه اعزام شده بودند، می رسد. “

مدیرکل هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه حال عمومی همه کوهنوردان خوب است، گفت: وضعیت جسمانی همه کوهنوردان خوب است. وی گفت: تیم های اعزامی ما به محض رسیدن به این مکان، کوهنوردان را به مکان امن منتقل می کنند و در مورد نحوه بازگشت (زمینی یا هوایی) تصمیم گیری می شود، اما با توجه به شرایط جوی و مه، پرواز هلیکوپتر امکان پذیر است

وی گفت: گاهی اوقات شاهد بی توجهی کوهنوردان حرفه ای و غیرحرفه ای به هشدارهای هواشناسی هستیم. اما طبیعت حتی در شرایط آب و هوایی حرفه ای بی رحم است.

آصفی گفت: امیدوارم شورای کوهنوردی برای این افراد قانونی وضع کند تا در این موارد جریمه شوند.

وی در پایان گفت: کوهنوردان باید به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و از قرار گرفتن در ارتفاعات در شرایط جوی خودداری کنند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید