ضرر میلیاردی مالک توییتر در سال 2022

ضرر میلیاردی مالک توییتر در سال 2022

ایلان ماسک در سال گذشته حدود 200 میلیارد دلار ضرر کرده است.

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که ایلان ماسک، مالک شرکت های آمریکایی تسلا و توییتر، سال گذشته حدود 200 میلیارد دلار ضرر کرد و اولین فردی بود که این مقدار پول را از دست داد و به محاسبات شاخص میلیاردر خود اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه ارزش بازار تسلا در اواخر سال گذشته به یک تریلیون دلار رسید، ماسک دارایی خالص 340 میلیارد دلاری داشت.

با این حال، اکنون ثروت او 137 میلیارد دلار تخمین زده می شود. تحلیلگران می گویند این ضررها به دلیل عملکرد ضعیف سهام تسلا است که در سال جاری 65 درصد کاهش یافته و در هفته های پس از خرید ماسک توییتر افزایش یافته است.

برای کمک به پوشش هزینه خرید پلتفرم رسانه اجتماعی، ماسک سهام تسلا را فروخت که منجر به متهم شدن سرمایه گذاران مبنی بر اولویت دادن به توییتر بر تسلا شد. با این حال، میلیاردر آمریکایی بارها نگرانی ها در مورد این خودروساز را رد کرده است و اوایل این ماه میلید در توییتر خود گفت که “بهتر از همیشه عمل می کند”.

بر اساس این گزارش، افت شدید سهام تسلا هم اکنون باعث شده تا ماسک عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از دست بدهد. در اوایل دسامبر 2022، این عنوان به برنارد آرنو، سرمایه دار فرانسوی که صاحب گروه کالاهای لوکس LVMH بود، رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید