ضرورت بازسازی دیوار حائل دبیرستان تاریخی شهید بهشتی رشت


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837249

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: دیوار حائل دبیرستان شهید بهشتی رشت اگرچه ارزش تاریخی ندارد و در سال‌های اخیر ساخته شده است، اما تخریب آن بدون مجوزهای لازم، خلاف ضوابط ساختمان‌های ثبت‌شده در فهرست آثار ملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین رفیعیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان، هشتم دی ماه در جمع خبرنگاران گفت: خودروهای آموزشی در استان گیلان منتشر شد که موجب نگرانی اندیشمندان و علاقمندان به حفظ این میراث کهن مردم گیلان شد.

وی افزود: بر اساس کارشناسی محوطه تخریب شده مشخص شد این دیوار حائل فاقد ارزش تاریخی بوده و در سال های اخیر ساخته شده است اما این اقدام بدون اخذ مجوزهای لازم و بر خلاف ضوابط حاکم بر بناهای ثبت شده انجام شده است. در این فهرست آثار ملی کشور است.

رفیان افزود: بنای این مدرسه تاریخی با شماره 1517 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تمامی ضوابط حفاظت از این بنا رعایت می شود. نیاز به بازسازی دیوار تخریب شده دارد.

وی همچنین افزود: این مدرسه علاوه بر بهره مندی از ساختمانی با معماری خاص و منحصر به فرد، محل تربیت بسیاری از مفاخر گیلانی بوده است که اهمیت این بنا را در تاریخ فرهنگی گیلان و از این رو با مذاکره با مسئولان دو چندان کرده است. آموزش و پرورش استان موظف است در مدت زمان معینی این دیوار را مرمت کند در غیر این صورت طبق ضوابط و مقررات اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید