ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک گرد و غبار بین ایران، عراق و عربستان سعودی


ساعت: 21:19
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821314

سید کریم حسینی گفت: پیشنهادی داده ایم و تاکید شد که کمیسیون مشترکی بین عربستان و عراق که منشا گرد و غبار هستند تشکیل و فعال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رهیاب درباره وضعیت گرد و غبار اخیر در کشور گفت: درخواست ما در روزهای اخیر این بوده است که اگر این شرایط به فصل تابستان برسد و بارندگی نباشد، وضعیت قطعا تغییر خواهد کرد. بهبود می یابد. “گرد و غبار تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به نقش کانون های خارجی در ریزگردهای اخیر کشور افزود: پیشنهادی داده بودیم و تاکید شد کمیسیون مشترک عربستان و عراق که ریزگرد است تشکیل و فعال شود. “

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه با تشدید پدیده گرد و غبار سلامت انسان ها به خطر افتاده است از سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت برای تقویت جایگاه این کمیسیون درخواست کمک شده است.

حسینی با اشاره به مکاتبه با وزارت امور خارجه در خصوص وضعیت کانون‌های گرد و غبار خارجی گفت: اخیراً مکاتبات و اخطاریه‌هایی انجام داده‌ایم که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور را بر آن داشته تا با وزارتخانه‌های ذیربط به‌ویژه وزارت خارجه مکاتبه کرده و پیشنهادهای جایگزین را بررسی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید