ضرورت ساماندهی، برخورد جدی و فوری با وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی/ مصلحت اسلام را باید در حج دید


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854885

آیت الله مدرسی، امام جمعه مرکز یزد با اشاره به حادثه دلخراش خروج قطار مشهد یزد از ریل و جان باختن تعدادی از نمازگزاران امام رضا(ع)، بر ساماندهی، بهبود و مقابله با این وضعیت تاکید کرد. به طور جدی و فوری ناوگان حمل و نقل ریلی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در نماز جمعه مرکز یزد با اشاره به آیه 119 سوره توبه گفت: آیه 119 سوره توبه می فرماید: ترسو باشید و به افراد صادق با ایمان بپیوندید.

وی افزود: از این آیه شریفه دو نکته مهم استنباط می شود و توجه به این نکته ضروری است که اگر انسان می خواهد با صدیقان باشد باید مطابق آنها باشد و تقوا عامل مهم و کلیدی در مطابقت است. با صادقان «تقوا بدون هماهنگی با درستکار البته مؤثر نیست و عین بی خدایی است.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد با اشاره به حادثه ناگوار خروج قطار مشهد به مقصد یزد از روی ریل و درگذشت تعدادی از نمازگزاران امام هشتم (ع) در طبس را تسلیت گفت و خواستار شد. خداوند برای بازماندگان و مجروحان صبر جزیل عنایت فرماید.

وی از سوی دیگر خواستار ساماندهی، بهسازی و برخورد جدی و فوری با وضعیت ناوگان ریلی شد و گفت: شاید درصدی از این جریان ها خطای انسانی باشد اما باید مدیریت خوب برخی از آنها نیز تقویت شود. . ناوگان ریلی و حل مشکلات این حوزه.»

مدرسی همچنین با قدردانی از تلاش های بی شائبه مسئولان استانی یزد و سایر مسئولان مرتبط در کشور به ویژه هلال احمر و اورژانس در ارائه خدمات به حادثه دیدگان قطار، افزود: داستان از امام جواد (ع) روایت می شود که اگر هر کس پدرم را ملاقات کند و آزار و اذیت جزئی ببیند، خداوند متعال وعده داده است که بدن او را از آتش جهنم حفظ کند. و خب این بدترین بلایی بود که بر سر هموطنان عزیزمان آمد و خدای نکرده از دست دادن این حادثه تلخ مشمول رحمت خاص الهی خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع عزاداران 14 هورد نیز نکات و فرمایشات ارزنده ای در خصوص شخصیت و زندگی شخصی امام راحل و ویژگی های مکتب و مکتب آن حضرت داشت. قیام در راه خدا، حضور و مقاومت مستمر امام در برابر انقلاب اسلامی، ایجاد زمینه قیام خداوند در همه شئون، اعتماد کامل و کامل امام به مردم و حفظ انقلاب اسلامی مستقل به معنای نه شرقی است نه غربی و همچنین توصیه های هفتگانه، مقام معظم رهبری فرمودند این هفت توصیه باید مورد توجه قرار گیرد و فعالیت های آینده کشور خوانده شود.

امام جمعه مرکز یزد با اشاره به هفته صنایع دستی گفت: هفته صنایع دستی از فردا آغاز می شود. با توجه به اینکه یزد یکی از قطب‌های صنایع دستی است، این موضوع باید از جنبه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سوارکاری مورد توجه قرار گیرد. تاثیر صنایع دستی یزد نیازمند حمایت کامل است.

مدرسی حج را یکی از ارکان مهم اسلام دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که در حج باید مصلحت اسلام در نظر گرفته شود و مصلحت حکومت به تنهایی در نظر گرفته نشود و هزینه حج باشد. به طور کلی منافع شخصی افزایش یافته است. این کار درستی نیست و بسیاری از کشورها به این موضوعات و اقدامات اخیر عربستان سعودی در این زمینه اعتراض دارند.

وی با تاکید بر مثلث شوم صهیونیسم، غرب و سازمان ملل، تاکید کرد: متأسفانه همچنان در این عرصه تلاش می کنند تا به ایران اسلامی فشار بیاورند و از مقاومت و مخالفت مسئولان قدردانی و تشکر می کنیم. انرژی جریان می یابد.» هسته ای و در هر صورت این حق ملت ماست و ما باید با تمام قوا با دشمنی ها مقابله کنیم.

امام جمعه مرکز یزد افزود: دشمن در صدد ایجاد هرج و مرج در کشور است و همه باید توجه داشته باشیم که حفظ نظام اسلامی یک اصل است و امروز تمام فشارها و حکومت داری در خارج از کشور با هدف ناکارآمدی و به بن بست رسیدن است. در نظام اسلامی این است و همه مردم ما باید به این موضوع توجه کنند، هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما در زمینه حفظ نظام اسلامی باید توجه ویژه ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید