ضرورت مدیریت پساب تصفیه خانه بیرجند/ اسامی دستگاه های غیر منطبق با قانون باید اعلام شود.

ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791827

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

حجت الاسلام وحدانی نیا به مدیریت پساب تصفیه خانه بیرجند اشاره کرد و گفت: این پساب باید برای مصارف صنعتی یا کشاورزی در مواردی که مستقیماً به مصارف انسانی مربوط نمی شود استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خاورستان ، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری قضایی خراسان جنوبی امروز در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از حفر چاه های غیرمجاز در رودخانه ها و سدها اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال توسعه است، باید از حفر چاه های غیرمجاز در رودخانه ها و سدها استفاده کنیم. موضوع کم آبی و کمبود بارندگی در سال های اخیر در خراسان جنوبی حکایت غم انگیزی دارد.

وی افزود: همچنین غم انگیزتر است که چگونه وارد استفاده از آب های زیرزمینی و منابع آبی می شویم که بعضاً شاهد برداشت غیرقانونی آنها هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه خراسان جنوبی گفت: کارگروه پیشگیری از حفر چاه های غیرمجاز برای فعال سازی دستگاه های متولی و جلوگیری از حفر این چاه ها تشکیل شد.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: گاهی دستگاه هایی داریم که از منابع آب زیرزمینی استفاده می کنند و قانون را رعایت نمی کنند که موضوع چاه های هوشمند است.

وی ادامه داد: در این راستا خواهشمندیم اسامی دستگاه ها برای اقدام بعدی به قوه قضائیه اعلام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اطلاع رسانی به جامعه هدف به ویژه روستاها حائز اهمیت است، گفت: این امر باید از طریق روستاهای متجاوز به فصلی، دائمی و بستر رودخانه ها انجام شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: در صورت حفر چاه غیرمجاز، روستاییان باید اطلاع رسانی کنند و در صورت وجود مشکل، مصرف آب در شرایط تاج را به اطلاع عموم برسانند.
وی گفت: بستر الکترونیکی ارتباط مردمی با قوه قضاییه همانند سجام است و بستر مناسبی برای اطلاع رسانی تخلفات با بازرسی از حریم آبی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به مدیریت پساب تصفیه خانه بیرجند اشاره کرد و گفت: این پساب باید برای مصارف صنعتی یا کشاورزی در موضوعاتی که مستقیماً به مصرف مردم مربوط نمی شود استفاده شود.
حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: در این راستا شهرداری باید از آن برای فضای سبز و شرکت برای مناطق صنعتی برای مصارف صنعتی استفاده کند.

وی گفت: مقداری که باید از این پساب جذب آب های زیرزمینی شود باید به نحوی از طریق خطوط لوله و هدایت جریان آب مدیریت شود تا از دسترس دام، طیور و مردم خارج شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید