پساب تصفیه شده تالاب شادگان را احیا می کند


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806867

وزیر کشور در مراسم افتتاح تصفیه خانه شادگان گفت: ورود آب تصفیه شده به تالاب شادگان به نوبه خود باعث احیای تالاب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه فاضلاب شادگان گفت: افتتاح شبکه فاضلاب شهر شادگان خواست مردم بود و با تلاش شبانه روزی دستگاه های ذیربط این مهم محقق شد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا شبکه آب و فاضلاب سایر مناطق را به این شبکه متصل کنیم تا شهروندان عزیز شادگانی نگران این مشکل نباشند.

واحدی گفت: با افتتاح این تصفیه خانه ظرفیت زیادی برای استفاده از آب بهداشتی و تصفیه شده برای فعالیت های کشاورزی فراهم می شود و بر اساس گزارش دریافتی کارشناسان این حوزه، آب تصفیه شده استانداردهای لازم برای استفاده در مناطق صنعتی را دارد. و کشاورزی وجود دارد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود گفت: موضوع مهم دیگر ورود آب تصفیه شده به تالاب شادگان است که به نوبه خود باعث احیای تالاب می شود.

توجه به اشتغال شهرستان از دیگر محورهایی بود که دکتر واحدی به آن اشاره کرد و در این خصوص گفت: از استاندار خوزستان می خواهم در اسرع وقت از شرکت های فعال دعوت و سهم هر یک از شرکت ها را در تحقق اشتغال پایدار در استان مشخص کنند.

وی افزود: شهرستان شادگان با داشتن ظرفیت های مختلف از جمله کارخانجات، پتروشیمی، کشاورزی، دامپروری و شیلات شرایط مناسبی برای استخدام افراد جویای کار دارد و این موضوع باید از سوی استاندار و فرماندار رسیدگی شود.

وزیر کشور در پایان به حماسه آفرینی های اهالی شهرستان در ادوار مختلف تاریخ به ویژه هشت سال دفاع جهانی اشاره کرد و گفت:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید