50 درصد از سهم پساب تصفیه خانه های کشور به شهرک صنعتی 2 شهرکرد اختصاص دارد.

ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801815

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: 100 لیتر در ثانیه پساب تصفیه خانه شهرکرد برای تامین آب پایدار شهرک صنعتی شهرکرد 2 خریداری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا فلا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی با اعلام این خبر گفت: استفاده از تصفیه خانه های فاضلاب یکی از سیاست های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهر های صنعتی ایران در راستای حفظ نظام اکولوژیکی، تامین آب پایدار و حفاظت از منابع آب زیرزمینی است و به همین منظور تصمیم گرفته شد. تا 200 لیتر در ثانیه معادل تصفیه خانه ها برای آبرسانی به شهرها و نواحی صنعتی کشور توزیع شود.

فلا افزود: با توجه به مشکل کم آبی در شهرها و نواحی صنعتی استان و نیاز به تامین آب پایدار برای بهره برداری از شهرک صنعتی شهرکرد 2; پس از مذاکرات متعدد در سطح ملی و توافق با شرکت آب استان، 100 لیتر در ثانیه از انشعاب پسماند تصفیه خانه فاضلاب شهرکرد (واقع در بهرام آباد) برای مصارف صنعتی خریداری شد که 50 درصد امسال است.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با شرکت آب استان; شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری نزدیک به 27 سال (با احتساب زمان پروژه) توانسته است از پساب تصفیه خانه شهرکرد برای مصارف صنعتی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قیمت هر مترمکعب فاضلاب 28 هزار ریال است، خاطرنشان کرد: برای خرید 100 لیتر بر ثانیه فاضلاب از تصفیه خانه شهرکرد 120 میلیارد ریال پرداخت شد.

فلاح تصریح کرد: برای انتقال فاضلاب; علاوه بر ایستگاه پمپاژ تک مرحله ای، خطی به طول 11 کیلومتر از پالایشگاه شهرکرد (بهرام آباد) تا شهرک صنعتی شهرکرد احداث می شود و برای انتقال و تصفیه مجدد فاضلاب در مجموع 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

لازم به ذکر است که با توجه به میزان مصرف; بخشی از پساب خریداری شده به صورت خام به واحدهای فلزی، کانی های غیرفلزی و مواد شیمیایی و بخشی دیگر تصفیه ثانویه برای بقیه شهرک صنعتی و تحویل سایر واحدهای هدف می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید