طارمی لیگ انگلیس را به خاطر پرسپولیس رد کرد

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در اوج فرم بدنی خود قرار دارد و در هفته های اخیر سوژه داغ رسانه های پرتغالی و ایتالیایی (به دلیل درخشش مقابل لاتزیو) بوده است.

عملکرد طارمی در این شرایط حتی باعث شد تا او در مورد پیشنهادات سایر تیم ها از جمله باشگاه های لیگ برتر انگلیس صحبت کند. این در حالی است که این مهاجم تا سال 2024 با پورتو قرارداد دارد.

انتقال لوئیز دیاز بازیکن سابق پورتو و هم تیمی طارمی به لیورپول در نقل و انتقالات زمستانی نشان داد پورتو به دقت زیر نظر تیم های بزرگ اروپایی قرار دارد و انتقال مهاجم ایرانی به تیم های بزرگ دور از دسترس نیست.

روزنامه پرتغالی اوجوگو در شماره امروز خود گزارشی از وضعیت طارمی در پورتو منتشر کرد و به پیشنهادات تیم های لیگ برتری انگلیس به مهاجم ایرانی پرداخت. این روزنامه تاکید می کند طارمی در حال حاضر به چند دلیل در پورتو می ماند و قصد جدایی از این تیم را ندارد.

در این گزارش آمده است: «مهدی لباس را به جک‌پات‌های مالی ترجیح می‌دهد». فقط چنین چیزی باعث می شود او پورتو را ترک کند. نشان دادن نماد پورتو به هواداران با هر گلی که به ثمر رساند، نماد خاص طارمی شد. بازیکنی که تعهد کامل خود را به باشگاه در داخل و خارج از زمین ثابت می کند.

در ادامه این گزارش آمده است: طارمی که فصل گذشته مورد توجه فوتبال اروپا بود، در تابستان و نقل و انتقالات ژانویه از تیم های کوچک جدول لیگ برتر انگلیس پیشنهاداتی دریافت کرد اما ترجیح داد به آنها توجهی نکند. او او را نادیده گرفت، حتی اگر می‌دانست که انتقال به انگلیس برای او یک جکپات اقتصادی (یک سود مالی بزرگ) به همراه خواهد داشت.»

به گزارش این روزنامه پرتغالی، طارمی که آخرین بار در ایران برای پرسپولیس بازی کرده است، بازی در پورتو را به سایر تیم ها ترجیح می دهد و اولویتش مسائل مالی نیست: «استقلال مالی طارمی در مدت حضورش در ایران (پرسپولیس) به او اجازه می دهد عاقلانه عمل کند. در برنامه شغلی شما مهدی در مرحله‌ای است که برای کسب جام‌ها و منظم بودن بهترین رقابت‌های اروپایی بیشتر از پیوستن به تیمی در لیگ برتر که فقط در وسط جدول بازی می‌کند یا بدتر از آن سقوط نمی‌کند، ارزش قائل است.

در بخشی دیگر از گزارش OJogo آمده است: طارمی در ورزشگاه دراگائو (ورزشگاه اختصاصی پورتو) می داند که همه شرایط را برای رسیدن به این اهداف دارد، بدون اینکه بر محبوبیتش در ایران تأثیر بگذارد. حداقل تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد. و در چند هفته اخیر او بیشترین کار را کرده است. در چهار بازی اخیر او همیشه اقدامات قاطعانه انجام می دهد. در حال حاضر او 29 بازی در این فصل دارد که 6 بازی کمتر از فصل 2020/21 است و در دو بازی موفق شد یک گل را با یک پاس گل ترکیب کند. (مقابل لاتزیو و اسپورتینگ لیسبون)

این روزنامه پرتغالی همچنین به شرایط سخت طارمی در پورتو، نیمکت نشینی و دوری او از تیم ملی ایران اشاره کرد و در پایان خاطرنشان کرد: او با جدایی از پورتو و پیوستن به لیورپول توانست نقش کامل لوئیز دیاز را برعهده بگیرد. جالب اینجاست که او پس از مدتی نیمکت نشینی این کار را انجام داد که ناشی از یک دوره آشفتگی ناشی از سوء تفاهم با دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران بود. مهدی الان در حال صعود است. او به آینده نگاه می کند و احساس می کند بیشتر از همیشه به عناوینی که می خواهد نزدیک است. – نه فقط برای پول.

دیدگاهتان را بنویسید