طالبان در حال ساخت 85 بند در افغانستان هستند


ساعت: 18:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855744

رئیس مدیریت آب مناطق غرب افغانستان به فارس گفت: تا 5 سال آینده 85 سد در نقاط مختلف افغانستان برای مدیریت آب احداث می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از سال ها ساخت بند سلما در هرات در حکومت قبلی، کار ساخت آن به پایان رسیده و نزدیک به هفت سال است که به بهره برداری می رسد، اما به دلیل عدم مدیریت صحیح آب در غرب افغانستان، این جغرافیا وجود ندارد. برای آبیاری زمین های کشاورزی

نمایندگان حکومت طالبان در هرات گفته اند که در حال حاضر توزیع آب بند سلما به مزارع آبی با مشارکت شهروندان در حال بررسی است و در سال جاری تمامی زمین های زراعتی آبیاری شده است.

مولوی عبدالسلام مستوفی، رئیس مدیریت آب غرب افغانستان به فارس گفت: دولت افغانستان متعهد به مدیریت صحیح آب در افغانستان است و در برنامه های بلندمدت دولت برای ذخیره و توزیع عادلانه آب 85 بند احداث می شود. ساخته شده. “

وی ادامه داد: در گام اول مطالعات سدهای آبی افغانستان به پایان رسیده و تنها در غرب افغانستان 20 بند آبی بزرگ و کوچک احداث می شود.

رئیس حوزه غرب خاطرنشان کرد: امسال 180 میلیون مترمکعب آب در بند سلما ذخیره شده است که برای اولین بار در شهرهای چشت، اوبه، پشتون زرگون، گذره، انگیل، کهسان قرار دارد. زنده جان و گوریان.این آب.«و همه زمینهای کشاورزی آبیاری شد.

مستوفی تاکید کرد که بند حزب پشدان در هرات که در حال حاضر ساخت آن به حالت تعلیق درآمده است، توسط مقامات وزارت انرژی و آب مورد بازرسی قرار گرفته و با رسیدن بودجه کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، مولوی سردار ولی مزمل، رئیس حوزه دریای هرات گفت: با توجه به خشکسالی اخیر، اما امسال روند توزیع آب بین کشاورزان به درستی انجام شده و تلاش می‌شود تا بسیاری از آب‌ها تطبیق شود. در آن استان.”

وی تصریح کرد: وزارت انرژی و آب افغانستان 4 بند آبی دیگر را در هرات در کنار بند کابان که بین شهرهای اوبه و پشتون زرگون ​​هرات، در پشتون زرگون، گوریان، کشک رباط سنگی و ادرسکن قرار دارد، می سازد. شهرها به طور کامل مدیریت شوند.

غلام حبیب هاشمی، رئیس اتحادیه بهره برداران آب هرات می گوید: “این اولین بار در چند سال گذشته است که زمین های زراعتی هرات آبیاری شده و به خوبی مدیریت می شود و امیدواریم دولت برای توزیع عادلانه آب برنامه های خوبی داشته باشد.” به کشاورزان تا دیگر شاهد نابودی محصولات کشاورزی در این استان نباشیم.

شیرمحمد کشاورزی که سال هاست برای آبیاری محصولات کشاورزی خود با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، گفت: امسال آب کافی به زمین های کشاورزی آنها رسیده و برداشت خوبی از زمین های کشاورزی داشته اند.

قابل ذکر است که کارشناسان در هرات تاکید می کنند: زمین های زراعتی در هرات وابستگی زیادی به آب دریای هریرود دارد، دولت باید جریان آب را مدیریت کند تا آب کافی به کشاورزان برسد و با ایجاد کانال های مختلف در شهرها، آب را عادلانه توزیع کند. دوستت دارم.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید