طرح رزاق در شمال سیستان و بلوچستان در حال اجراست


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898763

حسین مدرس حیابانی گفت: اجرای طرح رازک در شمال سیستان و بلوچستان در برنامه های اعلام شده شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسراحم، حسین مدرس حیبانی استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، از ابلاغ طرح اجرای طرح رزک در سال 1390 ابراز خرسندی کرد. شمال استان گفت: پایداری ترانزیت سوخت در منطقه سیستان مرهون تلاش همه دست اندرکاران این حوزه است که جای تقدیر دارد.


مدرس حبانی از پیگیری دست اندرکاران و ترغیب مسئولان کشوری برای موافقت با اجرای این طرح قدردانی کرد و افزود: هیچ استانی مانند سیستان و بلوچستان شرایطی ندارد و عواقب عدم اعطای عنوان به هیرمند را ایجاد کرده است. شرایط منطقه به شدت بحرانی است.» این کار را با پایداری ترانزیت سوخت در این منطقه، رستگاری کوچکی برای مردم منطقه و جلوگیری از تخلیه و مهاجرت از منطقه سیستان خواهد بود.


وی گفت: اجرای این طرح گامی در جهت حفظ و حفظ امنیت ملی کشور است و هر اقدامی در سیستان و بلوچستان حتی اگر آسفالت راه روستایی باشد در راستای حفظ امنیت ملی و پایدار خواهد بود. امنیت کشور.”


استاندار تصریح کرد: با وجود تمام شبهاتی که در بحث ترانزیت سوخت در منطقه سیستان ایجاد شد و در مقطعی مخالف اجرای این طرح بودند، اکنون این موضوع به اتمام رسیده و از اجرای این امر بسیار راضی هستیم. پروژه و با خواست خداوند اجرای طرح انتقال سوخت بخشی از معیشت مردم منطقه را تامین می کند.


مدرس حبانی ادامه داد: این موارد نشان دهنده توجه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان است که نمونه های فراوانی دارد و از نمونه های دیگری می توان از راه اندازی قرارگاه گدیر نام برد.


وی با اشاره به اینکه طرح ترانزیت سوخت دارای ایراداتی است که باید اصلاح شود، عنوان کرد: به عنوان مثال از ایرادات این طرح می توان به اجرای آن تا شعاع 20 کیلومتری مرز اشاره کرد و همچنین به این نکته اشاره کرد که محل صدور و جمع آوری سوخت در حال حاضر فقط یکی است. نکته این است که این نکات باید توسعه یابد.


با بیان اینکه همانند مبادی خروجی از جمله مبادی سوخت، مبادی ورودی نیز باید در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد، افزود: علاوه بر ساماندهی مبادی سوخت، مبادی ورودی برای واردات ماشین آلات راهسازی نیز در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد. و معدن نیز باید مشخص شود زیرا بخش زیادی از ماشین آلات معدنی و راهسازی مستهلک و فرسوده است و با توجه به شرایط تحریم امکان واردات قطعات مورد نیاز این ماشین آلات وجود ندارد که با ایجاد معابر ورودی از همسایه کشورها می توانند نیازهای کشور را برآورده کنند.


وی بیان کرد: با اصلاح ارز 4200 تومانی و واقعی شدن قیمت برخی اقلام توسط دولت، قاچاق اقلامی مانند روغن و آرد به صفر رسیده و در آینده نزدیک قاچاق دارو نیز به حداقل خواهد رسید. با استقرار نظام دارواب.


در این جلسه حجت محمد قاسمی دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و برنامه ریزی ارز استان به تشریح اقدامات دستگاه ها در خصوص مبارزه با قاچاق کالای خارجی پرداخت و اظهار داشت: برنامه های ابلاغی 1401 تهیه و موافقت رئیس جمهور و رئیس ستاد مرکزی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کلیه دستگاه های استانی ابلاغ شده است و انتظار می رود دستگاه ها اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را در دستور کار قرار دهند. وظایف و برنامه های اعلام شده

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید