طرح شفافیت سه قوه و مجریه به صورت یک فوریتی تصویب شد

طرح

روز جدید : با موافقت نمایندگان دو اورژانس، «طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» به تصویب رسید.

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز – یکشنبه 27 فروردین – دو فوریت «طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» را بررسی و با 193 رأی موافق به تصویب رساند.

دو سوم نمایندگان به فوریت طرح شفافیت سه جانبه رای مثبت دادند. کلیات این طرح باید سریعا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، قوای سه گانه و سایر نهادهای مشارکت کننده باید نظرات و اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت دستگاه متبوع خود را همراه با مذاکرات و تصمیمات اتخاذ شده در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بتوانند برای این اطلاعات قضاوت کنید رای بدهید

احد آزادی ها نماینده مردم ملایر در موافقت با دو فوریت این طرح گفت: شفافیت موضوعی است که مردم شریف ایران اسلامی همواره از ما نمایندگان خواسته اند. یکی از اولویت ها و مهمات مجلس یازدهم انقلاب بحث شفافیت است.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: مردم فقط از مجلس شفافیت می خواهند یا شفافیت مطلق می خواهند کار شرکت های دولتی، سازمان های مردم نهاد، شوراها، وزارتخانه ها و سایر نهادها نیز باید شفاف باشد و این قانون باید شفاف باشد. شامل تمام موسسات می شود.

نماینده مردم ملایر با اشاره به مطالبات همیشگی مردم برای شفافیت در حوزه های انتخابیه، یادآور شد: وقتی از تبصره 18 قانون بودجه 1401 صحبت می کنیم که بالغ بر 100 هزار میلیارد تن است، باید مشخص شود که آیا این مبالغ است. در مجلس یا در دستگاه اجرایی. بنابراین شفافیت باید در جایی باشد که بودجه وجود دارد، بنابراین باید مراقب باشیم که آدرس اشتباه به مردم داده نشود و مجلس باید آدرس درست را به مردم بدهد.

آزادی ها با اشاره به جزئیات طرح شفافیت گفت: طرح شفافیت شامل مصوبات هیات وزیران، شرکت های دولتی، بانک ها، سازمان صدا و سیما، شهرداری ها، کمیته امداد امام(ره)، جمعیت هلال احمر، شوراهای شهر، شورای شهر و… شورای عالی استان ها و قوه قضائیه و قوه مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و وکلا و اتاق های بازرگانی و اصناف و تعاونی ها. زمانی مجلس انقلابی باید تکلیف شفافیت را نه تنها برای خودش که برای همه گروه ها مشخص کند.

دیدگاهتان را بنویسید