طرح شناور ساعت کاری کارکنان در برخی سازمان ها اعمال نمی شود!


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1905134

طرح ساعات شناور کارمندی از ابتدای مهرماه برای کاهش ترافیک شهر تهران اجرا شد و بسیاری از کارکنان معتقد بودند اجرای این طرح در کاهش ترافیک موثر بوده و همین امر موجب تمدید این طرح شد. اما برخی مدارس، ادارات و بانک ها این کار را نکردند، در واقع می توان گفت این طرح به طور کامل اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ بر اساس اطلاعیه استانداری تهران طرح ترافیک 2 ساعته ادارات شهر تهران از ابتدای مهرماه اجرا شد و به منظور کاهش پیک ترافیک در مهرماه مقرر شد کار ادارات و سازمان های شهر تهران از ساعت 7 تا 9 صبح آغاز شود.

بر اساس این مصوبه، تغییری در حضور کارکنان در طول روز با رعایت ضوابط و مقررات محیط کار ایجاد نمی شود و با توجه به زمان حضور کارکنان در محل کار، ساعت پایان همان روز خواهد بود. به صورت شناور تعیین شود. همچنین ساعت بازگشایی بانک ها ساعت 7 صبح و ساعت ورود کارکنان به بانک ساعت 18:30 اعلام شده است.

تمدید این طرح برای کاهش ترافیک ضروری است

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت وگویی درباره تاثیر طرح توزیع کار کارکنان وی بیان کرد: یکی از اقدامات موثر برای کاهش و مدیریت ترافیک پایتخت در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی است. برنامه زمانی شناور برای اسکان کارکنان بین ساعت 7 تا 9 صبح بود که این طرح در کاهش ترافیک صبحگاهی موثر بود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا موافق تمدید این طرح هستید یا خیر، گفت: در ابتدا این طرح تنها در مهرماه اجرا و به بهره برداری رسید و به نظر می رسد در ماه های آینده این طرح تمدید شود.


ساعت کاری ناقص اجرا می شود


سید محمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شناور بودن ساعت کار گفت: این طرح در استان مطرح شده و فقط تا پایان آذرماه اجرا می شود و در صورت رضایت مندی پس از آن اجرا می شود. ، مجددا اجرا خواهد شد..


مدام این را می گفت دفاتر شناور ناقص انجام شده است، گفت: برخی مدارس، ادارات و بانک ها این کار را انجام نداده اند و با توجه به این مشکل بهتر است زمان اجرای طرح ترافیک تغییر کند..


یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: در یک نظرسنجی متوجه شدیم که 75 درصد مردم از طرح قایقرانی ساعت راضی بودند و این یک لحظه مثبت است، همه در ستاد شورای ترافیک تهران نظر مثبت داشتند.


به گفته آقا میری; بهتر است افراد زمان سفر خود را بر اساس برنامه ترافیکی مدیریت کنند.


طرح ساعات شناور باید اجرا شود

همچنین سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کلانشهر نیز با بیان اینکه طرح شناور ساعت اداری ترافیک را کاهش دهید وی از دولت خواست به تمدید این طرح توجه کند.

به گفته سردار حمیدی، واقعیت این است که در زمان کرونا و در زمان غیبت مدارس و دانشگاه ها، ترافیک به گونه ای مدیریت نمی شد و مورد توجه شهروندان قرار نمی گرفت، اما پس از فروکش کردن ویروس و عادی شدن فعالیت مدارس و دانشگاه ها حداقل 30 درصد به ترافیک تهران اضافه شده است.

وی افزود: یکی از مصوبات مهم در شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران است اجرای طرح زمان کاری شناور این طرح ابتدا قرار بود در مهرماه اجرا شود اما لازم است این طرح تمدید شود.

طرح زمان شناور کارمندی از ابتدای مهر برای کاهش ترافیک شهر تهران اجرا شد و بسیاری از کارکنان معتقدند اجرای این طرح در کاهش ترافیک موثر است و همین امر موجب تمدید این طرح شد اما برخی مدارس، ادارات و بانک ها به آن عمل نکردند، در واقع می توان گفت این طرح به صورت ناقص اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید