طرح «وکیل فوریت های پزشکی» در قزوین افتتاح شد.

جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در این مراسم گفت: باید در قانون از بزه دیده حمایت کنیم چرا که بزه دیده قربانی است در واقع کسانی که به هر نحوی در جرایم مورد آزار قرار گرفته اند باید مورد آزار قرار گیرند. در مواقع اضطراری حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتکاب جرم همواره با صدمه به یک یا چند نفر همراه است، به همین دلیل قانونگذار در فرآیند کیفری حق تجدیدنظرخواهی را برای بزه دیدگان جرم پیش بینی کرده است که بر اساس این حق، بزه دیدگان. از وقوع جرم که بزه دیدگان است می توانند حقوق خود را مطالبه کنند و مجرم را طبق مقررات قانونی تحت تعقیب قرار دهند.

3e4941ed 664c 4bdf bfab ff09c2ebc9de خبر خاکستری

کوشا افزود: وجود اقشار آسیب پذیر مانند کودکان و زنان سرپرست خانوار نشان می دهد که در اجرای عدالت اجتماعی آنطور که باید در جامعه کوتاهی کرده ایم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: حمایت ما از اقشار آسیب پذیر باید قانونی یا فکری باشد یعنی جدا از حمایت، حمایت قضایی هم از آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: قوانین ما باید به سمتی برود که قربانیان گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان کار، بیوه‌ها، سرپرستان خانوار و… بیشتر مورد حمایت قرار می گیرند و رویه آنها با افراد عادی متفاوت است.

کوشا در پایان گفت: راه اندازی اورژانس وکلا برای حمایت فوری از اقشار آسیب پذیر از جمله زنان و کودکان در معرض خطر و در واقع حرکت به سمت وظیفه اجتماعی است.

4da5db43 1887 4ba0 92c4 0b21443863dc خبر خاکستری

لازم به ذکر است که پروژه وکیل اضطراری با هدف حمایت فوری از اقشار آسیب پذیر از جمله زنان و کودکان در معرض خطر و همسوسازی اهداف و برنامه های قانونی برای حمایت از حق ملت در دفاع از خود به عنوان یکی از مصادیق مهم قانون اساسی و برای شرکت در تحلیل حقوقی فرآیند جلسه قانونگذاری در حوزه وکالت با بررسی تأثیرات طرح های پیشنهادی مجلس بر ساختار حقوقی کشور در یک کافه افتتاح شد. انجمن استان قزوین

این طرح برای جلوگیری از خشونت اجتماعی در خانواده ها و کودک آزاری راه اندازی شد تا مردم با تسلط بر مسائل حقوقی مرتکب اشتباه نشوند. عمدتاً مشاهده می شود که افراد به دلیل عدم آگاهی از مسائل حقوقی نتوانستند اسناد و مدارک را حفظ کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید