طعنه پیشکسوتان پرسپولیس به استقلال: حرفی برای گفتن در مورد قهرمانی آبی ها نیست

طعنه پیشکسوتان پرسپولیس به استقلال: حرفی برای گفتن در مورد قهرمانی آبی ها نیست

جمشید شاه محمدی ضمن برشمردن اختلاف قیمت دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: طبق آمار منتشر شده، باشگاه استقلال در فصل جدید 343 میلیارد تومان برای قراردادهای خود هزینه کرده است. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس حدود 260 میلیارد تومان با احتساب یورگن لوکادیا هزینه کرده است و این گواه همه چیز است. همه در ایران فهمیدند گران ترین تیم باشگاهی کشور کدام تیم است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر که پرسپولیس قهرمان شد، برخی از هواداران و حتی پیشکسوتان استقلال مدام می گفتند که پرسپولیس یک تیم دولتی است یا وزارت ورزش و نهادهای دولتی بیشتر به سمت این تیم دراز می شوند! حرفی که از اساس اشتباه است و حتی در سال های گذشته می دانم که تیم رقیب بیشتر از پرسپولیس هزینه می کند اما دانش فنی برونکو، یحیی گل محمدی و تلاش بازیکنان این تیم دلیل قهرمانی بود.

مهاجم اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: برای قهرمانی پارسال استقلال اختلافی ندارم. تیمی که 30 هفته بدون باخت را پشت سر بگذارد، قطعاً شایسته قهرمانی است و چیزی برای ما باقی نمی گذارد، اما ای کاش کمی انصاف داشتیم. در سال های اخیر و حتی همین یک سال اخیر بارها دیده ایم که دوستان حرف های خنده داری درباره پرسپولیس زده اند. حالا چرا از تفاوت قراردادهای پرسپولیس و استقلال حرف نمی زنند؟ چرا نمی گویند تیم محبوبشان بیشتر خرج کرده است؟ این کلمات زیبا نیستند و بهتر است یک بار برای همیشه آنها را تمام کنم.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: من جمشید شاه محمدی قاطعانه می گویم که نه پرسپولیس دولتی است و نه استقلال و هر دو تیم متعلق به مردم هستند اما یک سری صحبت های بیهوده و غیرمنطقی فضای فوتبال ما را در دوران قهرمانی پرسپولیس داغ کرد. امیدوارم حالا که همه چیز اعداد و ارقام منتشر می شود، برخی از دوستان به خود بیایند و بپذیرند که در مورد پرسپولیس اشتباه کرده اند.

وی همچنین به صحبت های رضا درویش در برنامه تاپ فوتبال اشاره کرد و یادآور شد: ممکن است انتقاداتی از رضا درویش به مدیرعامل پرسپولیس به خاطر برخی رفتارها و انتخاب هایش داشته باشم، اما انصافا صحبت های او درباره دلال ها مرا تحت تاثیر قرار داد. مدیرعامل پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی شجاعت نشان داد و چندین بار از نقش دلال ها در فوتبال ایران و تیم های بزرگی مثل پرسپولیس صحبت کرد. در نوع خود جالب است که این افراد خودخواه در فوتبال بدون زحمت و عرق به پول و سود مالی می رسند و به آن راضی نیستند و به دنبال استفاده از هر راهی برای کسب درآمد هستند. امیدوارم خود رضا درویش، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و در رأس همه نهادهای قضایی پایبند صحبت های مدیرعامل پرسپولیس باشند و هر چه زودتر پاکسازی فوتبال را آغاز کنند.

مهاجم اسبق تیم ملی در ادامه تاکید کرد: متأسفانه سال هاست دلال ها آب فوتبال ایران را می مکند و در باشگاه های ما نفوذ زیادی پیدا کرده اند اما اراده ای برای برخورد با آنها وجود ندارد. این روزها می بینیم مهاجمان معمولی که حتی یک گل هم در لیگ نخورده اند، قراردادهای 12 یا 14 میلیارد تومانی می بندند. این یعنی چی؟ آیا دلالان به تنهایی و بدون کمک برخی مدیران و حتی مربیان می توانند قیمت یک فوتبالیست متوسط ​​را تا این حد بالا ببرند؟ واضح است که نمی توانند. صحبت های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درد دل بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی است که البته به جایی نرسید. حالا خیلی ها حرف های درویش را بارها و بارها تکرار می کنند اما بعد از چند روز همه چیز فراموش می شود. با فرا رسیدن نقل و انتقالات زمستانی، دلالان بار دیگر وارد عمل شده و جیب خود را پر از پول می کنند.

شاه محمدی درباره نقش فضای مجازی در راندن سوداگران نیز گفت: با مدیرعامل پرسپولیس کاملا موافقم. دلال ها با کمک فضای مجازی در دو سه سال اخیر قدرت بیشتری به دست آورده اند. برخی از مدیران، دست خود را در جامی با دلالان و نمایندگان نگه می دارند و از این اهرم برای تحت فشار قرار دادن مدیران باشگاه ها یا مربیان و حتی بازیکنان استفاده می کنند. به نظر من اگر هدف پاکسازی یا انجام اقدامات مفید برای ریشه کنی فساد در فوتبال است، باید در کنار دلالان با برخی مدیران سایبری سودجو برخورد شود. من شنیده ام که یک پسر در استان کرمان همزمان دو کانال هواداری برای پرسپولیس و استقلال راه اندازی می کند. در کانال پرسپولیس به استقلالی ها توهین می کند و در کانال استقلال برعکس! این افراد از احساسات پاک نوجوانان و جوانان نیز برای پیروزی به نفع قرمز و آبی ها استفاده می کنند و این افراد یکی از مشکلات اصلی فوتبال ایران در حال حاضر به حساب می آیند. به هر حال امیدوارم روزی برسد که همه چیز سر جای خودش بیفتد و فوتبال ایران تا از شر این آدم ها خلاص شود نفس بکشد!

دیدگاهتان را بنویسید