ظرفیت کمیسیون برای بررسی طرح تنظیم فضای مجازی بسیار بیشتر از ظرفیت مجلس است


زمان: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814119

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس:

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه ظرفیت و توانایی بررسی طرح در کمیسیون تلفیق بسیار بیشتر از مجلس است، گفت: همه دستگاه ها و نهادها به طور همزمان در جلسات کمیته مشترک شرکت می کنند و در روند بررسی و اظهارنظر حضور دارند و جلسات پخش می شود. هیچ چیز پنهان نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان با اشاره به طرح ساماندهی فضای مجازی در خصوص «حمایت از حقوق مصرف کننده در فضای مجازی» گفت: این موضوع مهم است. باقی. او مورد آزار و اذیت قرار گرفته و انگیزه دارد تا با هماهنگی و هم افزایی به یکی از دغدغه های جدی همه دلسوزان و آحاد جامعه رسیدگی کند، زیرا همه قبول دارند که این فضای مجازی باید رها شود و محیط توسط دشمنان انقلاب اشغال شود. و آنها آن را اجرا می کنند، یک ایده باید مطرح شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب که بارها بر آن تاکید شده و برنامه ها را در اولویت قرار داده ایم، موضوع جمعیت و فضای مجازی را وظیفه خود می دانیم. “

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس با هماهنگی، هماهنگی و هم افزایی پیگیری می شود، افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 85 خواستار پیگیری و اختیارات قانونی این موضوع شده است. اکثریت نمایندگان که از آنجایی که موضوع مهم بود، باید در کمیته مشترک به دقت بررسی شود.

حجت الاسلام نصیرایی افزود: این مهم حدود 6 ماه است که در کمیته مشترک در حال بررسی است و نیاز به این نوع طرح ها و قوانین این است که از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی و تمامی ابعاد آن توسط کارشناسان بازدید شود. . بخش های مختلف نیاز به بازنگری دارد و لذا این تصمیم در قانون اساسی پیش بینی شده است که نمایندگان مجلس بر اساس اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اختیار رسیدگی به پروژه های مهم را دارند که خوشبختانه مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

وی در پاسخ به بررسی طرح دفاعی در جلسه علنی مجلس، تاکید کرد: قطعا در صحن مجلس از آنجایی که چندین موضوع نیاز به حل و فصل دارد، بررسی این طرح در قالب کمیته مشترک و قانون 85 زمان بر است. در قانون اساسی، گزینه های بیشتری برای بررسی وجود دارد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت بررسی طرح در کمیسیون تلفیق بسیار بیشتر از مجلس است، افزود: اعضای مختلف وزارت ارتباطات، نهادهای فرهنگی گروه‌های اجتماعی و تخصصی، شورای عالی فضای مجازی و کلیه کسانی که در این حوزه مأموریت دارند باید در جلسات کارشناسی شرکت کرده و مفاد طرح را بررسی و نظرات خود را بیان کنند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: معتقدم در کمیته مشترکی که هم اکنون در حال بررسی این طرح است، ظرفیت مجلس را دارد، زیرا ظرفیت برگزاری جلسات علنی و رای به اکثریت نمایندگان را دارد و همین ظرفیت در مجلس نیز وجود دارد. کمیته مشترک زیرا این طرح باید مطابق اصل 85 قانون اساسی مورد بازنگری قرار گیرد و همه دستگاه ها و نهادها همزمان در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت کرده و در مراحل بررسی و اظهارنظر حضور داشته باشند و جلسات نیز پخش شود تا چیزی پخش نشود. پنهان نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه منافع فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی مصرف کنندگان فضای مجازی باید حفظ شود، گفت: مصرف کنندگان فضای مجازی ایرانی خواهان فعالیت تجاری و اقتصادی هستند بنابراین هیچکس نمی تواند بدون نظم و انضباط بستر ایجاد کند و بی نظمی ایجاد کند و مردم به این موضوع مراجعه می کنند. او، اما آنها فریب خورده اند. پس برای این کجا می روی؟ فعالیت کاربران باید تسهیل شود و بتوانند به راحتی به فعالیت های خود رسیدگی کنند و مردم بتوانند به راحتی به فردی که بستر و درگاه اینترنتی را ایجاد می کند و خدمات ارائه می دهد اعتماد کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تدوین قوانین و مقررات برای تسهیل فعالیت مصرف کنندگان و تضمین حقوق آنها در بسترها و درگاه های اینترنتی، گفت: ساماندهی فضای مجازی یک ضرورت است و سایر کشورها نیز خود را دارند. قوانین در فضای مجازی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید