طرح تنظیم مجوزها با هدف نظام مندسازی فضای مجازی/ مخالف بازگشت این طرح به دادگاه هستم


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814165

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: در طرح تنظیم فضای مجازی بحث تعطیلی کسب و کار و کاهش سرعت اینترنت مطرح نیست، بلکه تلاش می شود فضای مجازی برای فعالان نظام مند شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: طرح ساماندهی فضای مجازی بر اساس اصل 85 به کمیسیون مشترک تقدیم شد اما در حال حاضر تعدادی از نمایندگان مجلس در حال جمع آوری امضا برای ارائه مجدد این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

وی افزود: تا زمان ارائه و تصویب طرح ساماندهی مقررات فضای مجازی حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی، این طرح ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه ممکن است این طرح به دادگاه عودت نشود، تصریح کرد: موضوع باید دوباره به رای گذاشته شود. در صورت رای مجلس به بازگرداندن لایحه تنظیم فضای مجازی در دادگاه تجدیدنظر می شود و در غیر این صورت کمیته مشترک به کار خود ادامه می دهد.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: بعید است تا قبل از سال جدید رای بازگرداندن طرح تنظیم فضای مجازی به مجلس انجام شود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: با بازگرداندن طرح مذکور به صحن علنی مخالفم زیرا این موضوع زمان بر است و با توجه به اینکه 85 مورد است باید در کمیته مشترک انجام شود.

وی افزود: طرح فضای مجازی بسیار شفاف است و بررسی های کمیته مشترک به صورت زنده پخش می شود و در واقع مشکل پنهانی در این زمینه وجود ندارد اما عده ای فضاسازی می کنند تا جامعه را آتش بزنند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در این طرح نه به دنبال بستن فضای مجازی و نه کاهش پهنای باند، بلکه به دنبال نظام مندی فضای مجازی هستند تا عده ای نخواهند فضای مجازی را به پناهگاه جوانان تبدیل کنند و مردم در چارچوبی مشخص، مدیریت کنند. فضای مجازی

وی گفت: در طرح ساماندهی فضای مجازی بحث تعطیلی کسب و کار و کاهش سرعت اینترنت مطرح نیست، بلکه سعی شده فضای مجازی برای فعالان نظام مند شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید