عاملان داخلی در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران جرقه قیام دشمن را برانگیخته اند

ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796452

جعفر کنادباشی گفت: عوامل داخلی فتنه 88 دشمن را بیش از پیش به جنگ اقتصادی و فشار بر کشورمان طمع کرد و امید پیروزی بر ما را بیشتر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناس سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس; وی در خصوص قیام سال 1367 و پیامدهای اقتصادی آن گفت: هر جنگی با یک کشور با توجه به نقاط ضعف آن کشور انجام می شود، در مقابل آن نقاط قوتی وجود دارد که ملت ها می توانند با این جنگ مقابله کنند. یکی از این نقاط قوت، انسجام ملی است، در واقع این قوت باعث ایجاد آرامش در کشور در شرایط حساس شده و دشمن را تسلیم می کند یا احساس می کند، چه در جنگ، چه در جنگ اقتصادی و چه در جنگ سیاسی، ناتوانی و ضعف.

جعفر قنادباشی ادامه داد: اتفاقی که در این سال ها افتاده این است که به مرحله ای رسیده ایم که دشمنان ما قادر به مقابله نظامی با ما نیستند و طبیعتا جنگ اقتصادی و فرهنگی را علیه ما راه انداخته اند.

وی خاطرنشان کرد: این جنگ اقتصادی علیه کشور ما یک جنگ همه جانبه، گسترده و بی سابقه است. این جنگ نیز با توجه به شرایط داخلی ایران انجام می شود. وقتی وحدت و انسجام ملی داریم اشتها و علاقه و انگیزه دشمن برای این نوع جنگ کم می شود اما وقتی انسجام از بین می رود یا کاهش می یابد، دشمن امیدوار است که در جنگ اقتصادی ما را بیشتر شکست دهد.

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه قیام 88 فشار بیشتری را به دشمن وارد کرد، گفت: قبل از اغتشاشات سال 88 تصور استکبار این بود که قدرت و انسجام ملی در ایران وجود دارد که به ناچار آنها را وادار به کناره گیری و پذیرش آن کرد. اوضاع با ما بود، اما به محض شروع شورش ها و شورش های 1988، اوباما از قول خود منصرف شد و انگیزه های حمله به ما افزایش یافت.

قندباشی گفت: در این جنگ اقتصادی احساس کردند که اگر به ما فشار اقتصادی وارد کنند به اهداف خود می رسند.

وی بیان کرد: متأسفانه عوامل داخلی قیام 88 دشمنان، مردم طمع را به جنگ اقتصادی و فشار بر کشور ما بیشتر طمع کرده و امید به پیروزی بر ما را بیشتر کرده است.

او گفت: «استراتژی آمریکا در حال حاضر این است که آنقدر فشار اقتصادی بر ملت وارد کند که مردم عصبانی شوند.

قندباشی گفت: اگرچه مردم بسیار بردبار هستند، اما حامیان قیام سیاسی 88 که ملت را تحریم کردند، به دنبال توطئه اقتصادی بودند تا مردم را وادار به قیام کنند. در واقع دشمن می خواهد با ایجاد تفرقه و اختلاف به اهداف خود برسد، ما باید هوشیار باشیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید