عجله در قضاوت در کمیسیون های تخلفات اداری آسیب قابل توجهی برای تصمیم گیری است


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907526

رئیس دیوان عدالت اداری بر اهمیت تصمیم گیری در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری موضوع مهمی در تصمیم گیری است و رسیدگی باید عادلانه و عادلانه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست اعضای کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری در رسیدگی به مشکلات و تخلفات اداری عنوان کرد: رسیدگی به تخلفات اداری بخشی از نظام آموزشی است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به دو آیه اول سوره جمعه به اهمیت تعلیم و تربیت در آموزه های دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش تنها وزارتخانه ای است که ساختار و تأسیس می کند که در سال های گذشته بارها به آن اشاره شده است. مهمترین کتاب مقدس بهترین زمان برای افرادی که در آینده تأثیرگذار خواهند بود در اختیار این وزارتخانه است.

آموزش و پرورش نگهبان بزرگی است

وی افزود: آموزش و پرورش متولی بزرگی است و باید به خطرات آن توجه جدی کرد و نمی توان به راحتی از خطاهای این قشر گذشت و نباید اجازه داد اشتباهات آنها به فساد تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری نقش کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری را در کاهش مصادیق تخلفات اداری یکی از راهبردهای اصلی در این حوزه دانست و افزود: این کمیسیون ها باید با احساس مسئولیت و بیش از آنچه پیش بینی شده عمل کنند. و نباید منتظر ثبت تخلفات و شکایات باشند، بلکه همیشه یک قدم جلوتر باشند و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلف انجام دهند.

صدور احکام صحیح تخلفات اداری را کاهش می دهد

رئیس دیوان عدالت اداری مشکل آسیب شناسی را برای همه دستگاه های اجرایی در حوزه پیشگیری مهم ارزیابی کرد و افزود: با شناسایی حوزه های تخلف و صدور احکام صحیح هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری می توان شاهد پیشگیری و کاهش تخلفات بود. در سازمان ها

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات دیداری و شنیداری و ملاقات حضوری بین مدیران و کارکنان و معلمان یکی از موثرترین راهکارها برای کاهش تخلفات اداری است.

اعضای کمیسیون های رسیدگی به تخلفات اداری باید دارای ویژگی های اخلاقی و اداری باشند

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تکریم معلم و حفظ شان و منزلت آنان را مهم می داند و می افزاید: اعضای هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری باید دارای صفات اخلاقی و اداری باشند و حتی اگر فردی مرتکب خطای بزرگی شده باشد. در سماعات اخلاق را رعایت کنند و شأن و جایگاه افراد را در نظر بگیرند و در گفتار و رفتار پیشوای گروه خود باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری بر اهمیت تصمیم گیری در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری تاکید کرد و گفت: تصمیم گیری در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری موضوع مهمی در تصمیم گیری است و رسیدگی باید عادلانه و عادلانه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ضمن تاکید بر حضور همه اعضا در جریان تشکیل کمیته های رسیدگی به تخلفات در سازمان ها، تحقیقات از منابع مختلف را برای تصمیم گیری صحیح مهم دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا با تصمیم گیری های لازم تصمیم گیری کنیم. رضایت خداوند متعال، رعایت کامل قانون و در نهایت صدور حکم مستدل و مستند ملاک کار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید