عجیب ترین فاجعه کی روش در تیم ملی

اینکه سرمربی پرتغالی تیم اوزا برخلاف 31 تیم دیگر شرکت کننده در جام جهانی 2022، سه دروازه بان را در اختیار نداشت، بلکه چهار دروازه بان را در انتخاب خود قرار داد، شاید این توجیه و منطق را داشته باشد که می خواست چهار دروازه بان را از بین ببرد. پنج دروازه بان حاضر در اردو.(فقط خبری منتشر شد و بیرانوند، حسینی، نظم و عابدزاده به دوحه رفتند) باید به آنها بگوید که به همه آنها اعتقاد و نیاز دارم و اگر در قطر فایده ای نداشته باشد، خواهد کرد. این کار را در رشته های زیر انجام دهید، اما فلسفه این است که چرا سرمربی 69 ساله ایران یک جای لیست ارسالی را کاملا خالی گذاشت، مشکلی است که هنوز حل نشده باقی مانده است.

شاید کی‌روش قصد داشت معمایی را مطرح کند تا مردم با آن سرگرم شوند (!)، اما می‌توانست با انتخاب یک بازیکن دیگر و پر کردن جایگاه بیست و ششم لیست انتخاب‌های خود و اضافه کردن امکانات اضافی، گزینه‌ها و شخصیت‌های پیش روی خود را افزایش دهد. و سلاح برای کمپین قطر.

صرف نظر از اینکه چه افراد خاصی می توانند این آخرین جایگاه را در لیست او داشته باشند، بدیهی و منطقی است که بپرسیم وقتی فیفا این فرصت گسترده را به همه تیم ها می دهد تا با امکانات و نقاط قوت و گزینه های بیشتری به میدان بروند. آنها بیش از هر دوره قبلی جام جهانی را در دست دارند، چرا باید از این حق موجه و مفید و مطمئن بگذریم و یک تیم 25 نفره به دوحه بفرستیم که فقط 4 نفرشان دروازه بان هستند؟! امید نورافکن که بازیکن چند پستی است، محمد محبی که در 5-6 بازی اخیر استقلال در لیگ برتر درخشیده است، میلاد سرلک و کمال سوگنیا هافبک دفاعی پرسپولیس افرادی هستند که برای یک باقیمانده به ذهن می رسند. جای خالی (و باید یکی از آنها را به قطر می بردند.

به این ترتیب دایره انتخابی و دامنه عملکرد سرمربی موزامبیکی-ایرانی افزایش می یابد و در صورت نیاز می تواند در سه دیدار ما در قطر از خدمات هر یک از آنها بهره مند شود که می تواند بسیاری از نیازهای فنی ما را برطرف کند. و برخی از مشکلات سنگین ما کاهش خواهد یافت

اینکه ممکن است افراد دیگری نیز در این تعریف و در دایره این انتخاب قرار گرفته باشند، همچنان تحت الشعاع این سوال مهمتر است که چرا کی روش اساسا از این حق واضح، مستدل و قانونی چشم پوشی کرد و تیمش را با جای خالی به جام جهانی 2022 رساند. صندلی آیا این جای خالی برای او و تیم ملی ایران مفید بود؟!

دیدگاهتان را بنویسید