عجیب ترین گوشی دنیا با قیمت 2200 دلار!

عجیب ترین گوشی دنیا با قیمت 2200 دلار!

عجیب ترین گوشی دنیا رونمایی شد، این گوشی با نام Liberty Phone با قیمت دیوانه کننده 2200 دلار رونمایی شد و نکته جالب در مورد آن عدم استفاده از هیچ یک از سیستم عامل های رایج iOS و اندروید است!

این روزها تقریباً هیچکس در دنیا هنگام خرید گوشی هوشمند به فکر سیستم عاملی غیر از اندروید یا iOS نمی افتد. با توجه به آنچه گفته شد، معرفی گوشی هوشمندی که از سیستم عامل متفاوتی پشتیبانی می کند کمی غیرمعمول به نظر می رسد. با این حال، اگر به دنبال گزینه ای غیر از اندروید و iOS هستید، Liberty Phone اینجاست تا دنیای سیستم عامل ها را گسترش دهد. این گوشی که محصول شرکت Purism است با قیمت 2200 دلار عرضه می شود و از نظر مشخصات یک آشفتگی بزرگ است.

این گوشی هوشمند عجیب از سیستم عامل مبتنی بر لینوکس استفاده می کند و برای کاربرانی طراحی شده است که می خواهند بر اطلاعات خود کنترل کامل داشته باشند. اگرچه مشخصات این گوشی حتی از گوشی های اندرویدی ارزان قیمت ضعیف تر است، اما ممکن است از نظر امنیت یکی از بهترین ها در بین عجیب ترین گوشی های جهان باشد. اگر به سیستم عامل لینوکس علاقه مند هستید و می خواهید یک گوشی هوشمند امن با این سیستم عامل داشته باشید، باید 2200 دلار هزینه کنید. البته قبل از خرید به یاد داشته باشید که با این پول می توانید دو گوشی آیفون 14 پرو مکس بخرید!

ابتدا بهتر است بگوییم که این گوشی نه تنها از نظر ویژگی های فنی فاقد ویژگی های منحصر به فرد است، بلکه می تواند شما را کاملا ناامید کند. قلب تپنده این گوشی هوشمند تراشه ناشناخته NXQ است. این تراشه چهار هسته ای برای گوشی های ارزان قیمت میان رده طراحی شده است. در کنار این تراشه ضعیف، 4 گیگابایت رم نیز وجود دارد که می تواند به کابوسی برای افراد چند وظیفه ای تبدیل شود. نوع رم این گوشی هنوز مشخص نیست. حافظه داخلی لیبرتی فون نیز 128 گیگابایت است و با توجه به بقیه مشخصات گوشی ممکن است شاهد استفاده از حافظه ذخیره سازی UFS نباشیم.

عجیب ترین گوشی دنیا از نظر مشخصات و امکانات یکی از وحشتناک ترین گجت های سال های اخیر است!

با اینکه رم این گوشی فوق العاده کم است، اما با توجه به سیستم عامل این گوشی که مبتنی بر لینوکس است، احتمالا کاربران در استفاده روزانه با مشکل چندانی مواجه نخواهند شد. همچنین این گوشی برای بازی مفید نیست، بنابراین احتمالاً 4 گیگابایت برای اکثر کاربران این مدل کافی است. همچنین باید توجه داشته باشیم که امکان نصب بسیاری از اپلیکیشن های مهم و کاربردی روی این گوشی وجود ندارد.

صفحه نمایش این عجیب ترین گوشی دنیا دارای سایز 5.7 اینچ و از نوع IPS است. رزولوشن این مدل 720p است که آن را به یک انتخاب ضعیف برای چند رسانه ای تبدیل می کند. بد نیست بدانید که استاندارد فعلی نمایشگر گوشی 1080p است. همانطور که احتمالا انتظار داشتید، مشخصات دوربین این گوشی چشمگیر نبوده و دوربین اصلی این گوشی در پنل پشتی قرار گرفته است. Liberty Phone از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده می کند که می توان از آن برای باز کردن قفل گوشی یا برقراری تماس تصویری استفاده کرد. متاسفانه اطلاعاتی در مورد دوربین اصلی این گوشی در دسترس نیست.

حتی اگر تمام نقاط ضعف این مدل را نادیده بگیریم، نمی توان از طراحی قدیمی آن چشم پوشی کرد.

اگر از تمام نقاط ضعف فراوان این گوشی چشم پوشی کنیم، ظرفیت باتری یکی از معدود نقاط قوت لیبرتی فون است. باتری این مدل 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و با بازکردن پنل پشتی می توانید باتری را تعویض کنید. این گوشی از شارژ 18 واتی پشتیبانی می کند.

چرا تلفن لیبرتی اینقدر گران است؟

همانطور که می بینید، مشخصات این گوشی به شدت ضعیف است. علاوه بر این مشکل، این گوشی از سیستم عامل جذابی استفاده نمی کند. حتی اگر این دو عنصر را هم کنار بگذاریم، نمی توان از مواد پلاستیکی این گوشی که در گوشی های اندرویدی صد دلاری استفاده می شود چشم پوشی کرد! اما چرا Pureism این مدل را 2200 دلار قیمت گذاری کرده است؟

دلیل قیمت بالای این گوشی آنطور که سازنده اعلام کرده است، ساخت چین نبودن آن و عدم استفاده از سیستم عامل های مرسوم اندروید و iOS توسعه یافته توسط گوگل و اپل است! در کل، این گوشی آمریکایی برای افرادی مناسب است که اطلاعات فوق العاده حساسی روی گوشی خود دارند و نمی خواهند این اطلاعات به دست دیگران بیفتد.

همانطور که سازنده این مدل اعلام کرد، گوشی گران قیمت وی ​​در مقایسه با محصولات اپل و گوشی های اندرویدی این ویژگی ها را دارد!

این مدل از نظر امکانات امنیتی گزینه خوبی به حساب می آید اما حتی امکانات اعلام شده در سایت سازنده نیز نمی تواند قیمت 2200 دلاری آن را توجیه کند. سازنده همچنین اعلام کرد که اطلاعات کاربران به هیچ وجه در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد گرفت و کاربران حتی می توانند با اتصال این گوشی به نمایشگر، آن را به یک کامپیوتر مجهز به لینوکس تبدیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید