عدم تأخیر در تکمیل پروژه بیمارستانی قابل قبول نیست/ 32 سال انتظار مردم برای داشتن مرکز درمانی باید محقق شود.

ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780738

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار:

رحمدل بامری گفت: طرح بیمارستان پس از 32 سال چشم انتظاری مردم به مرکز ثقل منطقه در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی تبدیل می شود که هیچ تاخیری در اجرای آن پذیرفته نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار در بازدید از بیمارستان 32 تختخوابی پلان گفت: کلنگ احداث بیمارستان پلان در سال های اخیر کلنگ زنی شده و همواره در حال انجام است. پیشرفت کار مشکلاتی داشت اما بهانه ای برای تاخیر قبول نکردیم.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص های سلامت با تکمیل بیمارستان های روستایی امکان پذیر است، افزود: طرح بیمارستان محور تمرکز منطقه بر خدمات سلامت خواهد بود.

فرماندار چابهار با تاکید بر تسریع در کار این پروژه پایدار گفت: مرز با کشورهای همسایه عامل بروز بیماری های مختلف است که نیاز به ساخت بیمارستان و مراکز درمانی را افزایش می دهد. از طرفی محرومیت در منطقه و فقر مالی مردم برای پیاده روی دوری بیش از حد از روستا تا بیمارستان و رنج بردن از دوری همراه با بیماری نوعی نابرابری در عدالت اجتماعی است.

وی با انتقاد شدید از حفاری های بی برنامه و بی سابقه ادامه داد: بیمارستان پیش بینی شده چند سال پیش تخریب شد، اما متأسفانه این کار انجام نشد و با کمک دولت مردمی امیدواریم ساخت این پروژه ها با سرعت بیشتری انجام شود. “

بامری گفت: پروژه بیمارستان 32 تختخوابی چابهار به مساحت 3400 متر مربع پس از سال ها توقف با نظارت مجدد دانشگاه، تعیین پیمانکار و اعطای وام آغاز شده است.

وی افزود: وام این پروژه 50 میلیارد تن تخصیص یافته و طبق برنامه زمان بندی تا پایان سال 1401 آماده بهره برداری می شود.

بیش از 200 هزار نفر در روستاهای دهستان پلان سال هاست که منتظر ساخت مرکز درمانی مناسب هستند و برای درمان ساده باید 100 کیلومتر تا مرکز چابهار را پیاده طی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید