عدم تعلیق یارانه نقدی خرید ارز در آذرماه

عدم تعلیق یارانه نقدی خرید ارز در آذرماه

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه هیچ فردی از این سازمان برای حذف یارانه خرید ارز دولتی در آذرماه اطلاعی نداشته است، گفت: سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با توجه به منابع، منابع طرح کالای الکترونیکی را تامین کند. در یادداشت 14

مسئولیت اجرای فهرست الکترونیکی کالاها بر عهده وزارت رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است. قرار است این طرح به صورت آزمایشی و پس از رفع نواقص در سراسر کشور اجرا شود. همانطور که اعلام شد استان هرمزگان به عنوان سایت آزمایشی این پروژه در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است کالابرگ در نظر گرفته شده است که به عنوان اعتبار مورد حمایت یارانه در کارت های افراد قرار گیرد. بنابراین مردم می توانند با استفاده از اعتبار خود از پنج تا 17 قلم کالای اساسی که دولت تعیین می کند خریداری کنند و در صورت عدم استفاده از این اعتبار، معادل نقدی آن را دریافت کنند. با توجه به مسئولیتی که وزارت رفاه در این زمینه پیدا کرده است، جزئیاتی از قبیل نحوه انتخاب روش اختیاری دریافت کالا یا یارانه نقدی و حساب هایی که در این زمینه تعیین می شود از سوی این وزارتخانه اعلام می شود.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان ارشاد یارانه ها در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی تسنیم مبنی بر تغییرات احتمالی در پرداخت یارانه ها در استان هرمزگان گفت: یارانه فاز 142 که مربوط به آذر ماه است پرداخت می شود. به حساب کلیه سرپرستان خانوار و از استان حذف نخواهد شد. وزارت رفاه اجتماعی در مورد طرح کالابرگ تصمیم گیری می کند و در ماه های آینده چه تغییراتی ایجاد می شود و یا صلاحیت کالابرگ و یارانه ها مشخص می شود.

سازمان اعطای کمک هزینه، مسئولیت تامین منابع پروژه کاتالوگ الکترونیک را بر عهده گرفته است

سخنگوی سازمان ارجاع کمک های مالی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش این سازمان در شارژ اعتبارات مربوط به طرح لیست الکترونیک گفت: سازمان ارجاع کمک هزینه ها بر اساس منابع تبصره موظف به تامین منابع طرح لیست الکترونیکی است. 14 و سایر منابع، در نتیجه سازمان قطعا در این حوزه نقش خواهد داشت. با توجه به اینکه قانون بودجه سال 1401 دولت را موظف به پرداخت یارانه از طریق صورتحساب الکترونیکی کرده است، باید به سمت اجرای قانون حرکت کرد و اجرای آزمایشی این کار هم اکنون توسط وزارت رفاه اجتماعی در حال رصد است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارسال اطلاعات افرادی که با کارت ملی از دولت ارز دریافت کرده اند و تغییرات احتمالی اعشار، گفت: کار اعشاری از سوی وزارت رفاه در حال انجام است. اینکه دریافت ارز ملاک اعشاری قرار گرفته است یا خیر نیز یکی از موضوعاتی است که به طور خاص به این وزارتخانه و پایگاه اجتماعی ایرانیان مربوط می شود.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر فردی برای حذف یارانه وارد سازمان هدفمندی یارانه ها نشده است به این معنا که قبلاً فردی یارانه دریافت نکرده است اما از این ماه یارانه وی کاهش می یابد. البته هنوز امکان ثبت نام برای کمک های بلاعوض وجود دارد که در معرض آزمایش کامل هستند. علاوه بر این ماهانه چندین معترض به تعداد یارانه بگیران اضافه می شود./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید