عدم مجوز صید از سد تهام زنجان/ متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906823

معاونت محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان؛

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه در سد تهام مجوز صید وجود ندارد، گفت: با متخلفانی که وارد سد تهام شوند و اقدام به صید ماهی از این سد کنند برخورد قانونی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اسدی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه ماهیان سد تهم جزو ماهیان طبیعی هستند و هیچ گونه صید انسانی در این سد انجام نمی شود، تصریح کرد: در دو مرحله ای که ماهیان سد تهم با آب منطقه ای شمارش شدند، جمعیت آبزیان کم و ناچیز بود.

وی با بیان اینکه نمی توان همه حیات وحش را از نظر بیماری پایش کرد، افزود: زیرا انواع انگل ها، ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها حیات وحش را تهدید می کند و این طبیعی است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه جمعیت حیوانات وحشی در اکوسیستم کنترل شده و تعادل در جمعیت گونه ها برقرار است، گفت: کنترل طبیعی حیات وحش نیز وجود دارد. برای افرادی اتفاق می افتد که نمی توانند در آن دخالت کنند

وی با بیان اینکه طبق اظهارات دامپزشکی، ماهیان سد تهم که ماهیان طبیعی هستند به انگل لیگولا مبتلا هستند، تصریح کرد: وجود این انگل همیشه در ماهی های پشت سدها دیده می شود و قابل کنترل نیست.

اسدی با تاکید بر اینکه هیچ مجوزی برای صید در سد تهام وجود ندارد، گفت: با متخلفانی که وارد سد تهام شوند و اقدام به صید ماهی از این سد کنند برخورد قانونی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید