مدیران قضایی و اجرایی که غیرفعال هستند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند

ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802676

حجت الاسلام براتی زاده گفت: اگر به ما گفته شود که مدیر یا مسئولی چه در قوه قضائیه و چه در دستگاه های اجرایی استان در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کرده است، در هر سمتی تحت تعقیب قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، حجت الاسلام براتی زاده رئیس قاضی خراسان شمالی در نهمین جلسه شورای حفاظت از گنجینه های اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به تاکیدات قوه قضائیه در جلسه اخیر شورای عالی کشور. کارگروهی برای مقابله با ترک اقدامات مدیران و مسئولان مربوطه اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس، با جدیت و قاطعیت بیشتری با همه این موارد برخورد خواهیم کرد و البته اگر بهانه ای برای ما باشد که یک رهبر یا مسئول – چه در قوه قضائیه و چه در دستگاه های اجرایی استان – آن را به دنبال خواهد داشت. وظایف و مسئولیت های خود را مشخص می کند: «او در حفظ حقوق بیت المال به ویژه در زمینه اراضی ملی و منابع طبیعی، قانون را نادیده گرفته است؛ این اشخاص حقوقی – در هر سمت و سمتی که باشند – تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و این امر از طریق انجام می شود. کارگروه ویژه . .

وی همچنین خواستار مقابله همه جانبه، بدون سازش و صلح و دور از هرگونه خط قرمز با متجاوزان و متجاوزان به اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین سوداگرانی شد که به طرق مختلف سعی در تغییر کاربری اراضی کشاورزی دارند. تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اهمیت صیانت از حقوق بیت المال و ضرورت دوچندان رفع تصرف فوری منابع طبیعی و اراضی ملی استان گفت: بسیار حائز اهمیت است زیرا تجربه نشان می دهد که بی توجهی و بی توجهی به آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد کند. این منابع خدادادی و سرمایه انسانی ارزشمند و محیط انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده همچنین هشت مورد قصور شناسایی شده توسط قوه قضائیه را تشریح کرد که با تعدی به اراضی ملی و منابع طبیعی آسیب جدی به محیط زیست و اراضی ملی و منابع طبیعی وارد می کند. و مناطق روستایی و اختلافات در این خصوص، عدم تهیه و اصلاح طرح تفصیلی شهری بسیاری از روستاها و شهرها، عدم تکمیل طرح جامع (کاداستر)، وجود مراکز متعدد تصمیم گیری و صدور پروانه ساختمانی، تملک زمین. توسط دستگاه ها و دستگاه های دولتی و تعاونی ها، عدم دقت در تعیین تکلیف ها و عدم پیگیری و نظارت به روز و عدم نظارت 100 درصد هوشمند، تفاوت دستگاه های مختلف از جمله سازماندهی زمان و منابع طبیعی و خلأهایی که می تواند ایجاد شود. فرصت هایی برای سوء استفاده کنندگان و تاجران زمین تغییر دولت ها و مقامات. یکی از مسائل و مشکلات این است که باید اقدامات عاجل انجام شود و برای رفع آنها تدابیری اتخاذ شود.

اجرای کاداستر در 95 درصد اراضی ملی و منابع طبیعی منطقه

رئیس شورای حفاظت از گنجینه های اراضی ملی و منابع طبیعی استان تلاش های متولیان ذیربط برای اجرای طرح کاداستر در خراسان شمالی را ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه طرح کلی کاداستر در بیش از 95 درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان محقق شده و اراضی باقیمانده – که بعضاً با چالش و اختلاف در زمینه یکپارچه سازی اراضی مواجه است – پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل و با رفع مشکلات جاری وضعیت موجود به درستی ساماندهی شود. .

مقام عالی قضایی استان با اشاره به وجود برخی آرای قطعی قضایی مبنی بر ابطال تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در استان گفت: تصمیمات قضایی در این موارد باید در اسرع وقت اجرایی شود و دادسراها در راستای آن باشند. مدیریت و نظارت دادستان ناحیه (به عنوان دبیر شورا) موظف به تسهیل در اجرای فوری مفاد این موارد هستند.

براتی زاده همچنین اثرات مخرب و خطرات بلایای طبیعی به ویژه سیلاب در استان خراسان شمالی در سال های اخیر را مورد تاکید قرار داد و به مسئولان دستور داد تا مکانیسم های نظارتی را برای حذف فوری نوآوری های غیرقانونی در بستر رودخانه افزایش دهند. و احزاب در استان گزارش اقدام و نتیجه قوه قضائیه را بدهند.

شناسایی موارد تغییر کاربر به درستی انجام نشده است

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه شناسایی مصادیق کیفری اولین و بسیار مهم در اجرای برنامه های پیشگیری و قوانین و مقررات مربوطه است، از وضعیت موجود برای شناسایی موارد تغییر کاربری در استان انتقاد کرد و گفت: شناسایی مصادیق کیفری اولین و بسیار مهم است. موارد تغییر کاربری آنطور که باید و باید انتظار نمی رفت، چرا که طبق بررسی های انجام شده این موارد کامل و 100 درصد نیست و باید در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهیم و آمارها به صورت واقعی و ملموس ارائه شود تا می توان اقدامات موثرتری انجام داد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اصلاح مدل ها و روش های حکمرانی در حوزه آب و زمین خاطرنشان کرد: در حوزه آب و زمین در صورت عدم اقدام فوری در جهت بهبود مدیریت مصرف، بهره برداری، توزیع و سایر ابعاد باید اذعان کرد که در آینده ای نه چندان دور با آسیب های زیادی مواجه خواهیم شد.

رئیس قاضی استان با تاکید بر اینکه برای موفقیت در یک کار، اجرای سیاست ها و برنامه های پیشگیری همواره باید در اولویت قرار گیرد. وی به برخی از اقدامات انجام شده در گذشته توسط دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: قطعا این بی توجهی ها و بی توجهی ها منجر به تضییع حقوق عمومی و حقوق عمومی می شود. بار اضافی بر دوش قوه قضائیه گذاشته نشد.

تمرکز دادستان مرکز استان بر ساماندهی و تعیین تکلیف اختصاصی خدمات رسانی به صاحبان نوآوری های غیرمجاز

پیش از سخنان رئیس قاضی خراسان شمالی، دادستان کل و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق گنجینه اراضی ملی و منابع طبیعی بر ضرورت حفظ حقوق عامه به عنوان یکی از موارد تاکید کردند. رؤسای دستگاه های خدمات رسان در زمینه ارائه خدمات اعم از برق، آب، گاز و غیره می گویند. – صاحبان ساختمان ها و نوآوری های غیرمجاز باید الزامات قانونی را رعایت کرده و وضعیت موجود را به درستی مدیریت کنند. در غیر این صورت طبق مقررات با آنها رفتار خواهد شد.

سید جواد ایلالی همچنین از پیگیری موضوع خسارات ناشی از قطعی برق در استان ها از طریق مجاری قانونی خبر داد و تصریح کرد: این موضوع طی مذاکرات و گفتگو با مسئولان ذیربط و با توجه به نتایج و پیام بعدی به نحو مقتضی بررسی شد. ، شرکت توانیر بر اساس قراردادی که با یکی از شرکت های بیمه منعقد کرده است، امیدواریم این مشکل به زودی مرتفع شده و خسارت ها در برنامه زمانی مشخص و در اسرع وقت پرداخت شود.

حداکثر استفاده از ظرفیت قانونی به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف مشخص از وضعیت و نحوه ارائه خدمات عمومی به صاحبان نوآوری های غیرمجاز قبل از سال 1396، تقویت شعب ویژه رسیدگی به جرائم مشمول استفاده غیرمجاز ….، رسیدگی خسارات ناشی از قطعی برق، بررسی خلأهای موجود در پیشگیری و مقابله با تجاوزات به اراضی ملی و منابع طبیعی استان، تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به موارد رهاسازی مدیران، تکمیل طرح جامع (کاداستر) در حوزه فعال‌سازی زیرکمیته‌های تخصصی و اجرای تصمیمات نهایی یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید