عدم نظارت بر توزیع 4200 جلد؛ دلیل رتبه مردم برای کالاهای اساسی در دولت قبل

ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784869

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه باید توجه ویژه ای به دست زدن به نتیجه 4200 تنی که در بودجه 1400 در توده مردم وجود دارد، شود، گفت: دولت قبل نظارتی نداشت. این موضوع و بعضاً ارز ترجیحی مردم را تامین می کرد، کالاهای اساسی و دارو، می رفت و لوازم آرایشی و بهداشتی، خودروهای لوکس، موبایل و مانند آن را وارد می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با صاحب نیوز، در خصوص صحنه های تحقیرآمیز دولت قبل از جمله صفوف مردم برای کالاهای اساسی، اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلات معیشتی مردم به ویژه کالاهای اساسی را حل کنیم، این است. نظارت دقیقی بر فروشندگان کالاهای اساسی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه همچنان 4 هزار و 200 تن کالاهای اساسی را تامین می کنیم، دولت قبل نظارت چندانی بر این موضوع نداشت و بعضاً ارز ترجیحی را به افرادی که به جای واردات کالا . «اساسی و دارویی، رفتند لوازم آرایشی و بهداشتی، ماشین های لوکس، موبایل و امثالهم وارد کردند.

وی گفت: بنابراین برای اینکه این نتیجه 4200 تنی که در بودجه سال 1400 است به سر سفره مردم بیاید، فکر می کنم باید توجه ویژه ای داشته باشیم که ارز به چه کسانی داده می شود زیرا برخی از آن ها که ارز ترجیحی را به صورت موقعیت های تقلبی و صورتحساب و …. دریافت می کنند که کالا وارد کرده اند در حالی که کالا وارد نشده است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: گمرک ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، یعنی کسانی که کالا را با ارز ترجیحی وارد می کنند، سازمان تعزیرات و وزارت صمت باید نظارت ویژه ای بر فروشندگان و فروشگاه های کوچک و زنجیره ای داشته باشند تا حق با آنها باشد. نباید از مردم سوء استفاده کرد و صف های طولانی که مردم برای کالاهای اساسی تشکیل می دادند برداشته شود.

وی در خصوص پیگیری های نمایندگان اصفهان برای رسیدگی به موضوعات کلیدی، خاطرنشان کرد: نمایندگان اصفهان با 13 وزیر برای رای اعتماد به وزرا دیدار کردند و فکر می کنم جلسات با وزرای پیشنهادی به جز یکی از آنها رای دادند. این موضوع در جلسه مطرح شد، دغدغه مردم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: نمایندگان همواره بحث احیای زاینده رود و آب را سرلوحه رسیدگی مردم قرار می دهند، اما موضوعاتی را که مردم درگیر آن هستند با وزیر اقتصاد، صمت و اطلاعات مطرح می کنند. اصفهان نیز در دیدارهایی که با سایر مسئولان داشت این مسائل را دنبال می کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید