عراقی ها، معلمان مهمان نوازی واقعی


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898445

همه زائران اربعین گام به گام شاهد و مشاهده رفتار محبت آمیز میزبانان عراقی خود در پیاده روی اربعین بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; امسال زیارت اربعین برای اولین بار رکورد سالانه خود را به 22 میلیون زائر رساند و به گفته همه زائران عراقی ها به خوبی توانسته اند این خیل عظیم زائران را پذیرا باشند. ایثار و از خودگذشتگی عراقی ها که غالباً خانواده با شور و اشتیاق کامل به زائران سید و سالار شهیدان خدمت کرده اند، مورد احترام و احترام همه زائران غیر عراقی است و جا دارد این آرزو را داشته باشیم. خدمتگزاران با سلام و درود و عنایات الهی بابت درس عملی که به زائران کشورهای دیگر دادند معرفی و تشکر کرد.

این یک واقعیت است که در منابع روایی ما آمده است که خدمت عبادت به اباعبدالله الحسین علیه السلام در نزد خداوند و معصومین علیهم السلام عظمت خاصی دارد. به طوری که ثواب آن فراتر از ده ها حج مقبول و قرار گرفتن در بهترین مکان نزد خداوند است و عراقی های میزبان بالاتر از این ثواب نیستند، فراتر از آن، به خشنودی حضرت دوست و ایثار بزرگ خداوند می اندیشند. ، حضرت طرالله.

بارها در بسیاری از خانواده های عراقی دیده شده است که با وجود فقر، آنچه را که دارند تقدیم می کنند و پذیرایی از زائران سیدالشهدا را افتخاری بزرگ می دانند و از زائران می خواهند که افتخار پذیرایی از آنان را به جا آورند.

تمام عشق خانواده های عراقی این است که بخشی از درآمد روزانه خود را برای اربعین کنار بگذارند و حتی یک خانواده که تنها خانه خود را برای سرپناه می فروشد، با خوشحالی اعلام کرد که امسال نگذاشته پذیرایی از زائران حسینی در خانواده آنها مختل شود. . سرپرست موکب که با تمام اعضای خانواده مشغول خدمت رسانی به زائران بود و تنها برای تامین معیشت زائران خانه خود را فروخته بود، در پاسخ به این سوال که بعد از اربعین برای سرپناه خانواده خود چه خواهید کرد. ? اشک به سوال ما جواب عشق می دهد.

به راستی که هیچ زبانی نمی تواند این سطح از فداکاری را توصیف کند و قدر این عشق و علاقه را بداند.

درس دیگری که از حضور خانواده های عراقی در موکب ها می توان گرفت، حضور پرشور و با انگیزه کودکان خردسال در پذیرایی از زائران است که گویی خستگی را نمی شناسند و شبانه روز با لباس مشکی خدمت می کنند. مشارکت والدین عراقی در تربیت دینی فرزندان و مشارکت آنان در فعالیت های مذهبی به ویژه در ایام اربعین سیدالشهداء، مایه تأسف زائران غیر عراقی است که باید برای تربیت دینی فرزندان خود تلاش کنند. از دوران کودکی

ادب و اخلاق تحسین برانگیز این خردسالان و وقار دختران خردسال نشان دهنده موفقیت والدین عراقی در تربیت صحیح فرزندانشان است. احترام به کوچک و بزرگ در سطح وسیع یکی دیگر از نکات شایسته نمایش دین عراق در اربعین بود.

موضوعی که در خور توجه است حضور پررنگ طایفه و احترام آنان به خردسالان به گونه ای است که تعادل روانی حفظ شود، یکی از رموز خودجوش بودن خردسالان در فعالیت های مذهبی به ویژه در اربعین است.

خلاصه اینکه عراقی ها شعاری دارند که نشانه دلبستگی قلبی آنها به دین و ائمه معصومین به ویژه سیدالشهدا است و آن این است: به هر حال حجاج غیر عراقی حق دارند; و این یعنی بالاترین درجه ایثار و فداکاری که همیشه فدائیان را بر خود ترجیح می دهند.

آخرین مقاله، درود و سلام خداوند و فرشتگان به میزبانان کریم اربعین است که موکب های ایرانی آنان نیز در این حماسه بزرگ نقش مؤثری ایفا کردند.

محمدعلی شیخ – کارشناس مسائل فرهنگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید