مهمان نوازی کرمانشاهی ها به هویت فرهنگی تاریخی آنها برمی گردد/ لزوم فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای اربعین


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918070

ابراهیم رحیمی زنگنه گفت: ویژگی مهمان نوازی کرمانشاهی ها به هویت فرهنگی تاریخی آنها برمی گردد که از قدیم الایام پذیرای زائران امام حسین (ع) بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، ابراهیم رحیمی زنگنه در مراسم تجلیل از موکب های اربعین شهر کرمانشاه که امروز پنجشنبه در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر حرم برگزار شد، گفت: ارزش‌های دفاعی استان کرمانشاه که کرمانشاه دروازه کرمانشاه است ادعایی بر اساس روایت‌های تاریخی و تاریخ کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه شهری فرهنگی و تاریخی است و از جایگاه برجسته ای برخوردار است، افزود: بسیاری از هویت فرهنگی، هنری، معماری، اجتماعی و تاریخی این شهر مربوط به کربلاست.

استاندار کرمانشاه گفت: اگر به تاریخ ادبیات کرمانشاه نگاهی بیندازیم، می بینیم که با این وضعیت به قطب ادبیات دینی کشور تبدیل شده است که با مرثیه و شعر برای اهل بیت متمایز می شود. -بیت علیهم السلام و به ویژه امام حسین علیه السلام.

رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه مهمان نوازی مردم کرمانشاه به هویت فرهنگی تاریخی آنها برمی گردد، تصریح کرد: معماری بناها و بازار کرمانشاه از جمله حمایت نایب السلطنه و کاروانسرا و راه های ارتباطی آن نشان از این دارد که این شهر. از قدیم الایام پذیرای زائران امام حسین (ع) بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اربعین که فرمودند این حادثه تصادفی نبوده است، خاطرنشان کرد: اربعین سابقه طولانی در تاریخ دارد اما هیچ گاه در تاریخ آنقدر تجلی نکرده است که خود را به حدی نشان داده است. این عشق پرشور مردم در دل شیعیان سراسر جهان جاری شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه «اربعین» صحنه تجلی همه ارزش های انسانی از جمله صداقت، عشق، اخلاص و عطوفت است، گفت: این عشقی که زائران به خدمت به زائران اباعبدالله دارند باید فراهم شود. توسط دولت .

وی با تشکر از مدیرکل استان و تمامی دستگاه های اجرایی که مجدانه تلاش کردند، افزود: خدمات ارائه شده باید بهینه و بدون نقص باشد تا زائران شرکت کننده با آسایش و آرامش در این مراسم بزرگ حضور یابند. بنابراین جلسات اربعین باید از این پس برگزار شود.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: نهضت اربعین نماد فرهنگ اصیل شیعه است که باید به بهترین نحو انجام شود و قبل از برگزاری این مراسم باید تمام ابعاد امر سنجیده و برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید زیرساخت ها در طول سال مهیا شود و موکب ها ساماندهی شود گفت: دستگاه ها از هم اکنون نیازهای اربعین سال آینده را پیش بینی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید