عربستان سعودی به نتفلیکس هشدار داده است که برنامه های حاوی محتوای غیر اسلامی را حذف کند


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895904

عربستان سعودی و کشورهای همسایه اش به نتفلیکس هشدار داده اند که برنامه هایی را که حاوی محتوای غیراسلامی هستند حذف کند. این پیام روشن نمی کند که این موارد شامل چه مواردی می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، عربستان سعودی و کشورهای همسایه اش به نتفلیکس هشدار داده اند که برنامه هایی را که حاوی محتوای غیر اسلامی هستند حذف کند. این پیام روشن نمی کند که این موارد شامل چه مواردی می شوند.

کمیته رسانه های الکترونیکی شورای همکاری خلیج فارس که شامل کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عمان و قطر است، روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام شد. علاوه بر این اعلامیه، عربستان سعودی و امارات نیز به طور جداگانه بیانیه های مشابهی را منتشر کردند.

تلویزیون دولتی عربستان سعودی نیز مصاحبه ای با یکی از مقامات این کشور انجام داد که در آن از نتفلیکس به عنوان حامی رسمی همجنس گرایی یاد شد و گفته شد که نتفلیکس ممکن است در آن کشور ممنوع شود زیرا برنامه های نامناسبی دارد که کودکان می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

نتفلیکس در این زمینه پاسخی نداده است.

تلاش عربستان سعودی برای ایجاد سینما از سال 2017 آغاز شد و پس از آن جشنواره سالانه فیلم دریای سرخ و ایجاد مجموعه های سینمایی در این کشور تأسیس شد.

تابستان امسال، عربستان سعودی یکی از ده‌ها کشور اسلامی بود که انیمیشن پیکسار «لیت لیر» را به دلیل صحنه همجنس‌بازی ممنوع کرد. در بهار «دکتر استرنج در چند دنیای دیوانه» به همین دلیل مجوز پخش دریافت نکرد.

در بیانیه مشترک منتشر شده، نتفلیکس هشدار داده است که در صورت عدم رعایت مقررات اسلامی، تمامی اقدامات قانونی علیه آن انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید