عرضه ماکارونی را کاهش دهید تا گران بفروشید

عرضه ماکارونی را کاهش دهید تا گران بفروشید

روز جدید : کاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش عرضه ماکارونی به بازار عمده فروشی خبر داد و گفت: کارخانه ها هم اکنون منتظر تحویل این محصول با قیمت های جدید هستند بنابراین به صورت محدود عرضه می شود. .

در این بین اخباری مبنی بر افزایش قیمت ماکارونی منتشر شده است که کارکنان کارخانه های بزرگ ماکارونی پاسخگوی ابهامات در این زمینه نیستند. فعالان صنفی همچنین می گویند تولیدکنندگان برای کاهش عرضه در بازار اقدام می کنند و نهادهای نظارتی و کیفری و ناظر بازار را ملزم به برخورد با کارخانه های ماکارونی می کنند.

در همین راستا، کاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران، در خصوص وضعیت بازار ماکارونی در عمده فروشی پس از افزایش جدید قیمت آرد صنفی و صنعتی، افزود: اکنون برخی فروشگاه های زنجیره ای نیز ماکارونی را عرضه می کنند. برای شهروندان دارای معلولیت.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی وجود ماکارونی در کارخانجات را به وفور عنوان کرد و گفت: کارخانه های تولیدی در حال حاضر با مدیریت محدود و بارگذاری بازار را برای تغییر قیمت های جدید عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه تغییر قیمت ماکارونی توسط اتحادیه و کارخانجات تعیین می شود خاطرنشان کرد: در صورت اجازه تغییر قیمت قطعا ماکارونی به وفور با قیمت های جدید عرضه می شود.

حسنی افزود: اکنون کارخانجات ماکارونی بازار را به گونه ای مدیریت می کنند که همانطور که بازار خالی از محصول نیست، کالاها نیز با قیمت جدید عرضه می شوند.

به دنبال تعدیل قیمت آرد برای صنعت، کارخانجات ماکارونی عرضه این محصول را به بازار کاهش دادند تا اینکه قیمت های جدید تغییر کرد.

این در حالی است که نرخ جدید آرد برای اصناف و صنعت بنا به درخواست وزارت جهاد کشاورزی و موافقت سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده، نرخ آرد 18 درصد سبوس‌دار به‌ازای هر کیلوگرم 15700 تن، آرد 21 درصد سبوس گوجه فرنگی 16 هزار و 27 درصد آرد سبوس دار 16 هزار و 900 تن تعیین شده است.

این تصمیم دولت در حالی است که قاچاق آرد به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، افغانستان و پاکستان از ابتدای سال جاری به دلیل افزایش قیمت جهانی به شدت افزایش یافته است. آنها را در مرز پاکستان به قیمت 700 هزار تومان و در مرز ترکیه به قیمت بالای یک میلیون تومان فروختند و سهمیه گرفتند که بخشی از آن وارد بازار داخلی و برخی به قیمت جهانی صادر می شد. یارانه ها به جیب تولیدکنندگان این صنایع رفت.

به گفته برخی کارشناسان، پرداخت این یارانه منجر به صادرات بخشی از این آرد یارانه ای به خارج از کشور می شود.

شرکت های تولید کننده بیسکویت، ماکارونی، رشته فرنگی و آرد کیک، هر کیلوگرم آرد 10 هزار جلدی را به قیمت 2500 تا 2700 تن خریدند و عمده محصولات خود را صادر کردند و سود کردند. مردم و وزارت جهاد کشاورزی می توانند امنیت غذایی کشور را تامین کنند و منافع بسیاری را برای منافع ملی کشور به ارمغان بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید