عرضه مناسب تخم مرغ با قیمت مصوب از امروز / نظارت بر قیمت توسط سازمان های مرتبط

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801557

معاون اصلاح نژاد دام سازمان کشاورزی استان اصفهان گفت: از صبح امروز تحویل مستقیم تخم مرغ به فروشگاه های زنجیره ای کوثر شهرداری باز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ طی روزهای اخیر با اعلام قیمت مصوب کالاهای اساسی توسط ستاد تنظیم بازار استان و جهاد کشاورزی استان، مقرر شد تا شانه تخم مرغ با قیمت مصوب 43 هزار تن در زنجیره کوثر شهرداری های اصفهان به فروش برسد. ; اما طبق مشاهدات میدانی این قیمت فقط اعلام شده است که متاسفانه برآورده نمی شود!

واقعا جای سوال است که چرا شانه تخم مرغ در فروشگاه های کوثر شهرداری با قیمت 59 هزار تن به دست مصرف کنندگان می رسد و این گرانی در حالی است که قیمت تخم مرغ در بازار در حال کاهش است.

حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه قیمت مصوب فروش تخم مرغ در فروشگاه های زنجیره ای کوثر شهرداری اصفهان 43 هزار تن بوده اما با قیمت بالاتری به فروش نمی رسد، گفت: شانه تخم مرغ در زنجیره تولید می شود. فروشگاه های شهرداری و بازار روز کوثر قیمت مصوبی که اعلام کردیم 43000 تن است و برای شانه تخم مرغ فله یعنی شانه تخم مرغ معمولی می خریم.

معاون اصلاح نژاد دام سازمان کشاورزی استان اصفهان افزود: اما گزارش ها حاکی از گران شدن تخم مرغ است و دلیل آن بسته بندی بودن آن است!

قیمت پکیج ها با 43 هزار شانه مه متفاوت است. بنابراین اگر شانه تخم مرغ گران تر است، فقط به دلیل بسته بندی است!

وی بیان کرد: دستگاه های نظارتی از جمله جهادکشاورزی و صمت مسئولیت بازرسی در محل را در استان بر عهده دارند و تخلفات دور از ذهن نخواهد ماند. جلسه ای در این باره داشتیم و هماهنگ کردیم و سفارش دادیم که تخم مرغ های فله به پای معمولی برسند.

ایراندوست خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امروز (سه شنبه) تحویل مستقیم تخم مرغ از مرغداری ها به فروشگاه های زنجیره ای کوثر شهرداری اصفهان انجام می شود تا بتوانیم تخم مرغ را با همان قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان برسانیم.

وی گفت: امروز با مدیران عامل فروشگاه های زنجیره ای کوثر شهرداری اصفهان صحبت کردیم و مقرر شد تا از ساعت 8 صبح همه روزه تخم مرغ های ارسالی از این مرغداری ها را تحویل گرفته و در حجم بالا با قیمت مصوب عرضه کنند. در فروشگاه ها.” .

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: به فروشگاه های زنجیره ای کوثر شهرداری اصفهان اعلام شد که مجموعه ما هر مقدار تخم مرغی که تقاضا باشد را با قیمت مصوب عرضه می کند و محدودیتی نخواهیم داشت.

d21dbc28 1d5a 472f aff6 029ea86d6dcc خبر خاکستری

* تخم مرغ بسته بندی شده در انتظار جمع آوری

امیرحسین ماهورپور در گفتگو با صاحب نیوز؛ تخم مرغ هایی که خارج از قیمت مصوب عرضه شده اند به دلیل شانه تخم مرغ بسته بندی می شوند، زیرا قیمت تخم مرغ های بسته بندی شده با قیمت کیک تخم مرغ فله به دلیل هزینه بسته بندی متفاوت است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان افزود: تنها در یکی از فروشگاه های کوثر شهرداری اصفهان تخلف شد که پای تخم مرغ برخلاف قیمت مصوب به فروش می رسد. ” به همت همکاران جهاد کشاورزی استان تخم مرغ فله در مراکز کوثر به قیمت بدون بسته بندی عرضه می شود.

وی گفت: خوشبختانه تخم مرغ به صورت عمده از طریق کانال جهاد به دست ما می رسد که در سامانه های کوثر ثبت می شود و مشکلات فروش تخم مرغ در فروشگاه های زنجیره ای کوثر شهرداری اصفهان برطرف می شود. “

ماهاورپور خاطرنشان کرد: از شب گذشته تخم مرغ های بسته بندی شده برای تحویل موازی تخم مرغ های فله به حداقل ممکن رسیده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر تفاوت قیمتی وجود داشته به دلیل بسته بندی بوده است اما در حال حاضر مجوز بهداشتی صادر شده تا تخم مرغ ها به صورت عمده در اختیار ماشین های چمن زنی قرار گیرد.

بر اساس اظهارات مسئولان ذیربط، از فردا (سه شنبه) 19 دی ماه 1400، پای تخم مرغ باید در بازارهای کوثر عرضه و به قیمت مصوب به فروش برسد. امیدواریم این صحبت ها به درستی اجرا شود تا به گران فروشی کالاهای اساسی پاسخ داده شود.

در حال حاضر نظارت بر قیمت کالاها بر عهده سازمان جهادکشاورزی، صمت، مرکز تنظیم بازار و اصناف است و انتظار شهروندان اصفهانی از کارکنان این سازمان ها برای رفع مشکلات گرانی کالاها در اسرع وقت است. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید