عزت عید سعید فطر فقط در ایران اسلامی حاصل می شود


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836258

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه افتخار عید سعید فطر تنها در ایران اسلامی حاصل شد، گفت: در برخی کشورها علیرغم اینکه نماز خوانده می شود، اما آمریکا سرنوشت و حتی کتاب های درسی آنها را گرفته است، آموزش می دهد. و دانشگاه ها را تحقیر می کند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از متاسفم آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های عید سعید فطر با اشاره به فلسفه برگزاری این مراسم گفت: عید سعید فطر بیشترین شباهت را به روز عید فطر دارد. آخرین قضاوت برای معاشرت.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: هیچ روزی مانند این عید مانند روز قیامت نیست و عید فطر روزی است که خداوند خود بندگانش را می پذیرد.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه شیرینی عید سعید فطر ناشی از عنایت الهی است، گفت: انسان با قلب و عقل و فطرت پاک پس از یک ماه روزه مانند انسانی است که تازه در عید به دنیا آمده است. -فطر با برکت ماه مبارک رمضان.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: خداوند برکاتی می دهد که به جای یک ماه باید یک سال روزه گرفت و رضایت بنده و چک سفید اجر روزه داران است.

وی عید فطر را ضیافت خدا دانست و گفت: خداوند می فرماید ماه رمضان را نازل کردیم تا تقوا پیشه کنید. پس مردم باید سعی کنند این تقوای اکتسابی را به ملاقات با خدای عید قربان تبدیل کنند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه ماه رمضان، عید سعید فطر و نماز فطر هم دارای عبادت و هم بعد اجتماعی است، گفت: میلیون ها نفر برای اقامه نماز عید فطر گرد هم می آیند تا عظمت، عزت و کرامت را تضمین کنند. مسلمانان.»

وی گفت: عید فطر متعلق به امام معصوم (ع) است و این امام معصوم (ع) است که بر این جمعیت حکومت می کند; در غیبت امام معصوم(ع) می توان دریافت که مسلمانان ذلیل شده اند، حکومت خود را از دست داده اند و در اعمالشان دخالت شده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه عزت عید سعید فطر فقط در ایران به دست می آید، گفت: در برخی کشورها علیرغم نماز، آمریکا سرنوشت آنها و حتی کتاب های درسی، تدریس و دانشگاه ها را به دست گرفته است.

وی افزود: آمریکا با ساز خود برخی کشورها را می رقصد و آنها را مجبور کرده است که رئیس جمهور اسرائیل را به کشورشان دعوت کنند، جلوی او فرش قرمز بیندازند و تعظیم کنند، اما فقط ملت ایران قیام کرده است. به همه جز خدا فشار آورده است.

آیت الله عاملی همچنین به زکات عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: عید فطر یک برکت بزرگ دیگری به نام زکات فطره دارد که با دستگیری از نیازمندان، عبادت را جامعتر و در عین حال رحمت را پایین می آورد.

وی خرید تولیدکنندگان نان را سنت حسنه خواند و گفت: در دوره اقتصادی کنونی بهترین دستگیری وام دادن به نانوایان فقیر و خرید نانواها و دادن نان به فقرا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید