عضو مجلس خبرگان: در انگلیس 10000 نفر حیوان بودنشان را پذیرفته اند.

محمد حاجی ابوالقاسم دولابی شامگاه پنجشنبه در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی، کتاب قرآن را مایه هدایت همه زمان ها دانست و اظهار داشت: پیامبر گرامی (ص) فرمود: اگر وسوسه ها به تو رسید، به قرآن توسل کن. و به احکام الهی پناه ببر.

با اشاره به تفسیر آیه 5 سوره قصص «و ما لا ی ستایش الذین ضعیف فی الارض و یجعلمم یؤمن و وارثون» و گفت: خداوند در مقدس وعده داده است. قرآن که روزی مستضعفین بر زمین حکومت خواهند کرد; به عبارت دیگر پابرهنه ها و نیازمندان و افراد دارای وضعیت اقتصادی پایین بر زمین حکومت می کنند و در برابر دیدگان مستکبران و ظالمان و ظالمان سرنگون می شوند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به تفسیر صحیح این آیه اشاره کرد و افزود: در بین علمای تفسیر اصطلاحی وجود دارد و آن این است که وقتی جمع خدا در قرآن به کار رفته است. این یک آیین است به این معنی که وقتی یک بزرگسال می خواهد کاری انجام دهد از کلمه «ما» استفاده می کند. این به معنای چند نفر نیست، بلکه به این معناست که گروه و سازمان ما می خواهد این کار را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: خداوند در این آیه می فرماید ما می خواهیم مستضعفان بر زمین حکومت کنند یعنی خداوند به همراه اولیای خود با همه بندگان مؤمن و خوب خود و به طور کلی با گروه خود می خواهد بر مظلومان حکومت کند. روی زمین؛ هدف امامان معصوم (ع) دقیقاً همین است.

دولابی بیان می کند: خداوند در کتاب زبور حضرت داوود (ع) و کتاب تورات حضرت موسی (ع) به چنین نکته ای اشاره کرده است. در این کتاب ها می گوید که بندگان صالح زمین روزی بر زمین تسلط خواهند یافت.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره نور به مؤمنان و صالحان وعده داد که این بندگان بر زمین حکومت خواهند کرد، گفت: این آیه تاکید دارد که آینده زمین در دست بندگان و مؤمنان برهنه و صالح خدا خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دوران غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: ائمه عطار وعده داده اند که دوران غیبت امام زمان (عج) به قدری طولانی خواهد شد که حتی کسانی که به آن معتقد بودند. غیبت شک داشت. روایت دیگری از امام حسن اصغری (ع) داریم که تا آمدن امام زمان (عج) همه گروه ها هلاک می شوند جز یک گروه. هلاکت در اینجا به معنای هلاکت روحی و باطنی است، یعنی ظاهرش ظاهر انسان است، اما باطن خالی است.

وی گفت: این روزها دقیقاً همان روزی است که امام بزرگوارمان پیش بینی کرده بودند; کسانی که اسیر مادیات دنیا هستند; کسانی که بدترین جنایات دنیا را مرتکب می شوند و هیچ رحمی برای بشریت ندارند. کسانی که حیوان شده اند. به عنوان مثال، در انگلستان بیش از 10000 نفر وجود دارند که تصور می کنند حیوان هستند و یقه هایی به گردن خود آویزان می کنند. جدای از این موارد، بسیاری از مردم دنیا در ظاهر انسان هستند اما ماهیتی حیوانی و وحشیانه دارند.

ابوالقاسم دولابی گفت: این گرگ های به ظاهر انسانی گاهی صدها هزار نفر را می کشتند. در همسایگی ما؛ داعش را درست کردند که ماهیتی حیوانی داشت و چقدر جنایت کردند.

وی تحریم های وحشیانه آمریکا علیه ملت ایران را یکی از مصادیق وحشیانه امروز دانست و گفت: ما امروز شاهد بسیاری از طبیعت های حیوانی پیش بینی شده توسط امام عسکری(ع) هستیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) فرمودند کسانی که به امام زمان (عج) ایمان دارند و برای ظهورش دعا می کنند، مظلوم می شوند، خاطرنشان کرد: امام راحل با امام زمان (عج) دعا کرده است. همه فرج آقا امام زمان (عج) را خواندند و ظهورشان را طلبیدند و جمهوری اسلامی را پایه گذاری کردند تا زمینه ساز ظهورشان شود. فقط خواندن نماز کافی نیست، بلکه باید زمینه ای برای آن فراهم کرد و اکنون جمهوری اسلامی این وظیفه را بر عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: جنایت جمهوری اسلامی از دیدگاه استکبار جهانی، بسترسازی برای عروج آن است و بر خلاف میل استکبار جهانی حرکتی را آغاز کرده و همه مستضعفان جهان را بیدار کرده است. نیروی خارق‌العاده‌ای در برابر نظام سلطه و ستمگران بر جهان ایجاد کرده است. معلوم است که استکبار دنیا با این کشور مقابله خواهد کرد و اگر با ما دشمنی نکنند باید تعجب کنیم.

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری گفت: یکی از برنامه های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی این است که در زمان های مختلف فتنه های مختلف را آغاز کند. ریشه این قیام این است که جمهوری اسلامی در حال پی ریزی مقدمات ظهور آقا امام زمان (عج) است.

وی گفت: امروز قدرت شیعه به حدی رسیده است که رئیس جمهور آمریکا صمیمانه خواهان دیدار با رئیس جمهور یک کشور شیعه است. همه اینها رحمت الهی است زیرا راه ما راه راست است.

دولابی تاریخچه ای از جلسات مذاکره برجام را به نقل از مقامات وزارت امور خارجه تشریح کرد و گفت: در این دیدارها آمریکایی ها به طور غیرمستقیم درخواستی را مطرح کردند و این در صورت امکان از نظر بیانیه ای بود که جمهوری اسلامی اعلام کرد این بود. یکی از قاتلان شهید سلیمانی، انتقام می گیریم، عقب نشینی کن. حتی مدعی شدند که اگر عقب نشینی کنید، مقداری از تحریم های شما را کاهش می دهیم. در پاسخ به مقامات ایرانی که چرا این جمله برای شما مهم است، گفتند از زمانی که گفتید انتقام عاملان شهادت سلیمانی را می گیرید، بسیاری از مقامات آمریکایی از خوردن و خواب محروم شده اند.

وی افزود: البته خوشبختانه مسئولان کشورمان به خوبی به درخواست آنها پاسخ دادند و اعلام کردند که هرگز از قول خود عقب نخواهیم نشست، زیرا خواست ملت ایران است که عاملان شهادت سلیمانی به شدت قصاص شوند. «آنها قدرت جمهوری اسلامی را در دنیا نشان می دهند که خداوند به ما داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانیان برای تبدیل ایران به حیواناتی مانند خود هستند و می خواهند برهنگی را در جامعه ترویج دهند، گفت: برای همه روشن شده است که هدف از دشمنان در روزهای آخر تهدید به مرگ خانم مهسا امینی است. ده ها زن در افغانستان کشته شدند، چرا این موضوع برای آمریکایی ها مهم نبود؟

وی با بیان اینکه آمریکا زیر لوای امام زمان(عج) به دنبال نابودی قدرت ملی ایران است، تاکید کرد: مطمئن باشید دشمنان موفق نخواهند شد زیرا این وعده الهی است. هر روز نشانه هایی از صلابت جبهه مقاومت را بیشتر می بینیم. البته از این طریق به ما هم آسیب می زنند.

دولابی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل این اغتشاشات تعدادی از هموطنان خود را از دست داده ایم و مطمئن باشید مقصر اصلی این حوادث دشمنان خارجی ما هستند، البته مقصر این حوادث فقط دشمنان خارجی نیستند. بسیاری از دستگیرشدگان در این اغتشاشات نوجوانان هستند و در سال های اخیر در کشور تحصیل کرده اند. به نظر شما چرا این افراد به بسیجیان حمله می کنند یا مسجدی را به آتش می کشند؟

لزوم شناسایی عوامل پنهان شورش

وی گفت: این افراد تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند و تقصیر کسانی است که در سال های اخیر می توانستند فضای مجازی را کنترل کنند اما نشدند. رئیس قوه قضاییه گفت: باید همه عوامل اغتشاشات اخیر را شناسایی کنیم و پیشنهاد من این است که عوامل پنهان در این موضوع نیز بررسی شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به عوامل پنهان این معضل اشاره کرد و گفت: دولتمردان هشت سال فرصت داشتند تا فضای مجازی را ساماندهی کنند اما نشدند. رهبر معظم انقلاب بارها تذکر داده اند که باید فضای مجازی را اداره کرد، اما متأسفانه مسئولان توجهی نکردند و نظر من این است که مسئولان خیانتکار که دست از کار کشیده اند باید محاکمه شوند. این نوجوانان در این محیط مسموم مجازی پرورش یافته اند و معلوم است که این افراد تحت تاثیر فضای مجازی بانک و قرآن و مسجد شعله ور خواهند شد.

وی تصریح کرد: مشخص است که این نوجوانان چه خواسته هایی دارند. جستجوی این افراد حیوانی است. جست‌وجوی برهنگی و حس‌گرایی زنانه در جامعه، جستجوی انسانی نیست. ما باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده است که این افراد به این تلاش دست یافته اند. مسئولان کشور باید به حجاب، عفاف و معیارهای ازدواج توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید