عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران نامه اتحادیه اروپا را با ۲ تا ۳ شرط جزئی پذیرفت و آماده موافقت بود

عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران نامه اتحادیه اروپا را با ۲ تا ۳ شرط جزئی پذیرفت و آماده موافقت بود

روز جدید علیزاده گفت: رفتار طرف آمریکایی اخیراً کمی متفاوت از قبل شده است، بنابراین طبق یادداشت اخیر آمریکا ممکن است برای رسیدن به توافق زمان ببرد.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص آخرین وضعیت و تحلیل از سرگیری مذاکرات برجام بین ایران و اعضای برجام گفت: پس از یک پیشنهاد اروپا که به نظر می رسید آمریکا آن را پذیرفته است، آن را به ایران ارائه کرد، با توجه به اینکه ایران به دنبال توافق بود، با 2-3 شرط جزئی آن را پذیرفت و آماده موافقت بود.

وی ادامه داد: در نتیجه انتظار می رفت آمریکا این 2-3 شرط را در نظر بگیرد و توافق بسیار نزدیک به نظر می رسید. حتی برخی معتقد بودند که آقای امیرعبدلاخیان چمدان خود را بسته و آماده سفر برای امضای قرارداد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران نامه اتحادیه اروپا را با ۲ تا ۳ شرط جزئی پذیرفت و آماده موافقت بود/ با آخرین نامه آمریکا، امید به توافق در حال کم شدن است.

نماینده مراغه افزود: حتی گروهی پیش بینی می کردند که به دلیل امکان هماهنگی اروپا و آمریکا و پذیرش ایران، این توافق ظرف یکی دو روز انجام شود، اما اخیرا با تذکری که از سوی آمریکا ارسال شده است. ایالات، امیدهای توافق تقریباً از بین رفته است.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره علت افزایش امید به توافق در هفته های اخیر گفت: این شبهه در ایران وجود داشت که پیشنهادات اروپا با هماهنگی آمریکا و آمریکا تنظیم شده است. کشورها به طور غیررسمی آن را پذیرفتند، در نتیجه اکنون که پیشنهادات اروپا برای ایران قابل قبول شد، در مرحله نهایی توافق هستیم، اما این فرض اشتباه بود.

وی گفت: رفتار طرف آمریکایی اخیراً کمی متفاوت از قبل شده است، بنابراین بر اساس یادداشت اخیر آمریکا ممکن است برای رسیدن به توافق زمان ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید