عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران از روسیه درخواست ضمانت از آمریکا نکرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران از روسیه درخواست ضمانت از آمریکا نکرده است

روز جدید عمو، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه برای ضمانت از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: مربوط به روابط دوجانبه ای است که هم اکنون بین دو کشور در اوکراین در حال توسعه است.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود اینکه متن اصلی توافق احتمالی آماده شده است، اما همچنان در یک یا دو موضوع اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این مسائل حل نشود، ایران آمادگی امضای هیچ توافقی را نخواهد داشت. مجاز. “

ابوالفضل آمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اخبار از مذاکرات وین گفت: مذاکرات کنونی در وین چند مبانی و سوال باقی مانده است.

وی افزود: اولین مبنای کاری است که آمریکایی ها برای حضور مجدد در جایگاه قبلی خود به عنوان اعضای برجام باید انجام دهند. در این راستا درخواست اصلی ایران در این مرحله لغو تحریم ها و امکان برقراری همکاری های بین المللی بر اساس ماده 29 توافق برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه برای ضمانت از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: حقیقت موضوعی است که روسیه و آمریکا باید با یکدیگر حل و فصل کنند، زیرا این موضوع دوجانبه است. در حال حاضر روابط بین دو کشور در اوکراین برقرار است.

آمویی گفت: ایران تمام تلاش خود را برای دور نگه داشتن مذاکرات وین از روابط جاری در اوراسیا، اروپای شرقی و رویدادهای اوکراین انجام داده است، بنابراین آمریکایی ها باید بتوانند همه کشورها را در مورد نیات خود قانع کنند.

وی افزود: واقعیت این است که امروز نگرانی از اجرای تعهدات آمریکا یک نگرانی فراتر از ایران است و کشورهای مختلف نگران این هستند که در صورت احیای برجام، آمریکایی ها به تعهدات خود در این توافق عمل کنند یا خیر. در این راستا درخواست ایران برای ضمانت یک درخواست منطقی است و جمهوری اسلامی در این زمینه بر تضمین اجرای پایدار برجام اصرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: اگرچه متن اصلی توافق احتمالی آماده شده است، اما همچنان در یکی دو موضوع اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این مسائل حل نشود، ایران آمادگی امضای هیچ توافقی را نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید