عضو کمیسیون برنامه مجلس: ماجرای نامه ۱۳۰ نماینده با موضوع حذف ارز ترجیحی چه بود؟

عضو کمیسیون برنامه مجلس: ماجرای نامه ۱۳۰ نماینده با موضوع حذف ارز ترجیحی چه بود؟

روز جدید غلامحسین رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با دیده بان ایران درباره نامه 130 نماینده مجلس مبنی بر حذف ارز ترجیحی که در جلسه علنی روز گذشته مجلس مطرح شد، گفت.

غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص سخنان دیروز در جلسه علنی روز گذشته مجلس درباره حذف ارز ترجیحی به خبرنگار آبزرور ایران گفت: کردن.

وی در ادامه با توجه به محتوای این نامه اظهار داشت: محتوای این نامه همان چیزی است که در کمیته مشترک تصویب شد تا به کمیته مشترک بازگردانده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا در صورت بازگشت این مصوبه به کمیسیون تلفیق امکان دارد این کمیسیون به حذف ارز ترجیحی رای دهد، گفت: من اطلاعی ندارم که کمیته تلفیق همچنان اصرار دارد که آیا ترجیح داده می شود یا نه، باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می افتد.

رضوانی با اشاره به مطالبات خود برای ارز ترجیحی به دیده بان ایران گفت: صحبت ها و مطالبات من کاملا واضح است. کسانی که دقت کنند می توانند معنی این حرف ها و ایرادات بنده را بفهمند.

این نماینده مجلس یازدهم در خصوص نظر کمیسیون تلفیق در مورد ارز ترجیحی گفت: من فالگیر نیستم; نمی دانم نامه ما می تواند تاثیری داشته باشد یا نه.

رضوانی در خصوص ابهامات موجود در لایحه ارز ترجیحی گفت: امیدوارم هیات امنا به نکات و نقاط ضعف این لایحه رسیدگی کرده و به این نکات توجه کند.

وی با اشاره به جلسه روز رای گیری در مورد حذف ارز ترجیحی، با تاکید بر اینکه نمایندگان مخالف حق صحبت ندارند، تاکید کرد: اگر به نمایندگان مخالف اجازه اظهار نظر داده اند؛ اما اگر به نمایندگان مخالف دولت اجازه اظهار نظر داده شود، در صورت عدم امکان اظهار نظر در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس در این خصوص صحبت می کنند. من معتقدم که لغو ارز ترجیحی رای نمی آورد.

وی با اشاره به ابهامات موجود در مصوبه کمیته مشترک در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: این مصوبه شفاف نیست و پر از ابهام است. در این مصوبه آمده است که در صورت حذف، نحوه جبران خسارت را در نظر خواهند گرفت. این روش ترجیحی برای جبران حذف ارز است.

دیدگاهتان را بنویسید