علائم سرطان پروستات در مردان چیست؟

علائم سرطان پروستات در مردان چیست؟

روز جدید مطالعات نشان می دهد که سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان در جهان است.

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است که هر 45 دقیقه یک مرد جان خود را از دست می دهد. اما متاسفانه اطلاعات در مورد این موضوع به دلیل آنچه اخلاق نامیده می شود بسیار محدود است.

مطالعات در انگلستان نشان می دهد که بیش از نیمی از مردان حتی نمی دانند پروستات کجاست و از علائم آن آگاه نیستند. در این بررسی ها مشخص شد که در یک سوم موارد (34 درصد) همسران این مردان متوجه وجود علائم سرطان پروستات شده و به شوهران خود در این مورد هشدار داده اند.

محققان دریافتند که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان (49٪) پس از دیدن علائم آنها را نادیده گرفتند. با این حال، 86 درصد از آنها می دانستند که این سرطان در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است.

ساده ترین راه برای درمان موثر سرطان پروستات، تشخیص زودهنگام بیماری است. برای این کار افراد باید از اولین علائم بیماری آگاه باشند و به محض مشاهده آنها به پزشک مراجعه کنند.

شایع ترین علائم بزرگ شدن پروستات و خطر ابتلا به سرطان عبارتند از:

نیاز مکرر به ادرار کردن و اغلب در شب
2- مشکل در شروع ادرار (ادرار اجباری)
3- احتباس ادرار یا طولانی شدن روند دفع آن
4- جریان ضعیف ادرار
5- احساس خالی نشدن کامل مثانه پس از توالت
6- وجود خون در ادرار یا خون در منی

توصیه می شود پس از مشاهده علائم فوق به پزشک عمومی مراجعه کنید. پزشک عمومی ممکن است پس از مشاهده علائم بالینی فرد را به متخصص ارجاع دهد. راه های مختلفی برای تشخیص مشکلات پروستات وجود دارد. معاینه مقعد و بیوپسی از مهم ترین روش های تشخیص این بیماری است.

اگرچه سرطان پروستات در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما با افزایش سن، این خطر افزایش می یابد. به همین دلیل است که سالمندان باید سالانه معاینه این بیماری را انجام دهند. آموزش عمومی نیز برای آشنایی جامعه با علائم این بیماری ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید