علامت کیفیت “طیب”; گامی جدید برای انتخاب بین راه حل ها و استانداردها / آدرس برای ترویج سبک زندگی و تمدن

ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1782717

زمانی با بیان اینکه نشان طیب با رویکرد تمدن سازی و در راستای ارتقای سبک زندگی شکل گرفته است، گفت: سامانه سنجش کیفیت محصولات و خدمات به نوعی ابزار راهنمای مردم برای خرید و استفاده از بهترین ها است. خدمات.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین زمانی، مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی وابسته به بنیاد بهره وری آستان قدس رضوی در گفت و گو با صبح توس در خصوص معرفی نشان طیب در 18 آبان روز ملی کیفیت، هدف آستان قدس رضوی را باید دانست. اجرای کیفیت در تمام زمینه های زندگی وی در گفتگوی تفصیلی با صبحتوس در خصوص معرفی نشان طیب به مناسبت روز ملی کیفیت گفت: موسسه کیفیت رضوی مرکز دانش است و ویژگی اصلی برند طیب برگرفته از موازین اسلامی و اسلامی است. هستی شناسی؛ برند حلال که اکثر آنها با آن آشنایی دارند با استخراج احکام شرعی از رساله ها به استاندارد محصولات و خدمات در مالزی تبدیل شده و به تعبیری وارد این صنعت شده است.

علامت حلال؛ حد مصرف مجاز و غیر مجاز محصول

وی افزود: احکام شرعی دستورات دینی است و علامت حلال حد مصرف مجاز و غیرمجاز محصول را اعلام می کند اما در قرآن بین کیفیت و حدود مجاز و حرام تفاوت وجود دارد.

e229dbb2 e252 41c3 b395 98ba91aaa77f خبر خاکستری

رضوي مدير مؤسسه كيفيت گفت: حلال را مي توان كمترين توقع از دين نام برد، لذا حلال بودن حد مجاز يا غيرقابل قبول بودن پديده ها و رفتارها است، اما در بحث كيفيت، قرآن به آن اشاره مي كند. حیات طیبه از نظر موازین اسلامی ترکیبی از لذت های معنوی و دنیوی است و به دوست خوب، سرزمین آباد و خوش آب و هوا، غذاهای تایلندی و بهترین چیزها اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه طیب به معنای بهترین حلال هاست و بهترین ها برای هر فردی از نقاط مختلف دنیا می تواند متفاوت باشد، افزود: او فردی خاص است و پس از صحبت از کیفیت در قرآن، کلیدواژه طیب در مرکز توجه با الگوبرداری از تجربه مالزی آدرسی به نام طیب ایجاد شده است که از سال 1394 به صورت رسمی به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در حال اجراست و 97 طرح موسسه کیفیت رضوی برای بین المللی شدن این موضوع به آستان قدس رضوی ارائه شد.

شکل گیری نشان طیب با رویکرد تمدن

زمانی ادامه داد: اگر بخواهیم در زمینه کیفیت محصولات و خدمات در کشورهای اسلامی اقدام کنیم باید بر آرم طیب تاکید شود هرچند حلال تا مرزهای آرم طیب پیش می رود. البته لوگوی طیب هم برای محصولات و خدمات و هم به عنوان نشان کیفیت است، «برای سازمان ها، کسب و کارهای کوچک دارای الگوی توسعه منطقه ای و مدیران هستند و تحقیقات در همه زمینه ها کاربرد وسیعی دارد، سبک زندگی دسته بندی شده است.

وی افزود: برای رسیدن به هدف مراحل مختلفی از جمله طراحی لوگو طیب، ایجاد لوگو، شبکه سازی، تجاری سازی و برندسازی لوگو، تبلیغات و بین المللی سازی لوگو شناسایی شده است. بنابراین یک برند خوب الگویی کامل برای سایر علائم کیفیت است.

799c9ce1 47f9 4c34 b2d5 1668f468e5b2 خبر خاکستری

مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی گفت: هر یک از برچسب های کیفیت پوشش محدودی دارند اما برند طیب تمامی برندهای قبلی را حذف و نواقص را برطرف کرده است و خدمات، محصولات، اتحادیه ها و سازمان ها می توانند مشمول این برچسب شوند. در زمینه محصولات غذایی و با تمرکز بر شش محصول غذایی از نان، گوشت، پسته، زعفران، برنج و خرما در نشان طیب با دلایل موجه و در حوزه معماری، محصولات چند رسانه ای کودک و نوجوان، رستوران ها، مراکز درمانی. و استادیوم ها یک پروژه تحقیقاتی انجام شده است، اگرچه شبکه ای از شرکا برای شناسایی شرکای تجاری ایجاد شده است.

ارزیابی کیفیت محصولات به صورت آنلاین توسط کاربر

وی افزود: هنوز هیچ فردی نشان طیب را دریافت نکرده است و باید مراحل قانونی کشور طی شود. البته ما مجوز تبدیل این موسسه را به یک موسسه اعتبار سنجی می گیریم، بنابراین به عنوان سازمان ملی استاندارد باید یک سری استانداردها توسط شبکه ایجاد و اجرا شود.بنابراین با تاسیس این موسسه، استانداردهای ما مؤسسه به عنوان مبنا قرار می گیرد و شبکه نظارتی راه اندازی می شود.

وقتی صحبت از این می شود که وقتی این برند با استاندارد تعریف می شود، جذب مشتری، ارائه خدمات می شود، دلیلی برای گرفتن استاندارد از مجموعه دیگری وجود ندارد و تبدیل شدن به یک موسسه اعتبار سنجی روند طبیعی و البته مشخصی دارد. کیفیت تعریف شده است.در برند طیب بنیان خاطرنشان کرد: فراخوان ارائه برند طیب در سامانه کالا اعلام می شود و پس از ثبت نام در سامانه ارزیابی و رتبه بندی کیفیت محصول، به صورت آنلاین توسط کاربران و کارشناسان رصد می شود. ، و نشان طیب بر روی سکوی نظارت قرار می گیرد. نتایج مطلوب بالای 70 درصد می تواند برای نشان طیب به موسسه درخواست دهد.

48c17fd4 5748 49c6 be84 d3e528943059 خبر خاکستری

ارکان اصلی نشان طیب

وی با بیان اینکه سایر برندها و استانداردهای متعارف یا گواهی استاندارد برای محصول می دهند یا این محصول را قبول نمی کنند، اما برند طیب بر اساس سیستم طبقه بندی کالا و خدمات مشمول عیب یابی تخصصی می شود، افزود: طیب یکی از پنج مورد اصلی است. ارکان شرع و حلال شرعی، اصالت و انطباق با مزاج، جذابیت و برکت در مقایسه با سایر محصولات شکل می گیرد و نوعی رقابت کیفی بین تولیدکنندگان محصول و اصناف وجود دارد و در واقع این سیستم به نوعی ابزار راهنمایی برای مردم است. خرید و استفاده از این بهترین خدمات است و در صورت اطمینان عمومی از ارزیابی کیفیت خوب مراکز مختلف، تشویق به رعایت استانداردها می شود.

مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی گفت: ارزیابی نشان طیب تلفیقی از نظرات مردم، کارشناسان متخصص و تولیدکنندگان است که البته در این زمینه به شبکه رضوی خادمیاری کمک خواهند کرد.

وی افزود: برند طیب مغایرتی با استانداردهای ملی ندارد و معتقدیم شاخص های ارزیابی علمی باید مورد توجه قرار گیرد و دارای ویژگی هایی مانند ارزش افزوده، ارزش غذایی اجتماعی و بهره وری در برند طیب باشد و امیدواریم بتوانیم صادرکننده این امر باشیم. برند باکیفیت.برای دنیا.رویکرد طیب نیز باید از نظر کیفیت نسبت به سایر برندها توسعه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید