آنها وسیله ای برای انتقال فرهنگ و ترویج سبک زندگی هستند


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823360

یکی از اعضای شورای شهر تهران نصب المان در ایستگاه شریف را انحراف خواند و گفت: المان های شهری باید ابزاری برای انتقال فرهنگ و ترویج سبک زندگی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر امانی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز ، با اشاره به حواشی ایجاد شده برای نصب یکی از المان های شهری در تهران، اظهار کرد: این المان در دوره قبل از مدیریت شهری سفارش و نصب شد. البته سوال اینجاست که چرا اقدامی برای رفع آن نشده است.

وی گفت: البته باید اذعان داشت که نصب این المان در مجاورت دانشگاه تهران در معرض دید دانشجویان و افراد با سلیقه قرار گرفت که پیام و درک خوبی از جایگاه زن ایرانی را منتقل نمی کرد. بنابراین واکنش ها و انتقاداتی را برانگیخت.»

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: اگرچه اسلام، انقلاب، ائمه اطهار انقلاب و جمهوری اسلامی ایران برای زن جایگاه و ارزش والایی قائل است و تفاوتی بین زن و مرد در ارزش های انسانی وجود ندارد، اما لازم است در این زمینه حساس تر است. .

امانی گفت: با وجود اینکه راه اندازی، ساخت و نصب این المان در دوره قبلی حاکمیت تهران انجام شد، اما معتقدم ستاد زیباسازی باید سریعا آن را مونتاژ می کرد و به همین دلیل از شهرداری انتقاد دارم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان شهری تحت هیچ شرایطی نباید از زیر بار مسئولیت خود بگذرند، گفت: از سوی دیگر عناصر شهری ابزار و مظهر انتقال فرهنگ و ترویج سبک زندگی مردم هستند و نباید از اهمیت آن غافل شد.

عضو شورای شهرداری تهران تاکید کرد: از سوی دیگر شعار شهر تهران در این دوره از عمر کاری شهرداری “تهران شهر نمونه جهان اسلام” نامیده می شود، لذا اجرا و عینیت بخشیدن به این شعار. باید در تمامی زمینه ها، تعهدات و خدمات مربوط به شهرداری منعکس شود.

امانی با انتقاد از عملکرد ضعیف المان های شهری در کلانشهر تهران گفت: در دوره های سوم و چهارم شورای شهر، اقدامات فاخر و ممتاز بسیاری در شهر به منظور زیبایی شناسی انتقال فرهنگ و ارزش های ناب اسلامی و ایرانی انجام شد. به مردم و نسل های آینده اقدام مناسب و شایسته ای نیست.

وی گفت: این در حالی است که تهران از وجود هنرمندان برجسته و شایسته ای بهره می برد که استفاده از تجربه و ظرفیت آنها می تواند به رفع بسیاری از کاستی ها و خلاءهای این حوزه کمک کند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: المان های شهری اگرچه عمدتاً در حوزه زیبایی شناسی و امکانات بصری مورد توجه قرار می گیرند که هر کدام می توانند نمادی از ثروت فرهنگی و فرصت های فرهنگی و اجتماعی کشورمان باشند.

امانی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه مدت زیادی است که مدیریت شهری تهران بر سر کار نیامده است، فرصت رفع مشکلات و نشان دادن عملکرد مطلوب وجود دارد و باید گام های گسترده تری برای رفع نواقص گذشته برداشته شود. .

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید