علت تولد دام های معیوب در یزد در دست بررسی است/ نتایج آزمایش عصر امروز اعلام می شود


ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907345

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد:

غیب اللهی معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تولد دام های ناقص الخلقه در یزد را تایید کرد و گفت: با توجه به فوریت و اهمیت موضوع، نمونه برداری و بررسی های لازم به سرعت انجام می شود و آزمایشگاه تایید شده اعلام می کند. علت این حادثه امشب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی غیب اللهی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه اخیرا بیش از حد معمول دام های دارای ناهنجاری در استان متولد شده اند، گفت: نمونه برداری لازم از نهاده های دامی این مزارع انجام شد. و همچنین محل توزیع این نهاده ها حذف شده و آزمایشگاه تا امشب علت اصلی این مشکل را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: تا زمان اعلام نتایج آزمایشگاهی نمی توان درباره علت این مشکل اظهار نظر کرد.

معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با تایید اینکه بازرسان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در محل شرکت تعاونی دامپروران استان یزد مقداری خرمای خشک پیدا کردند، تصریح کرد: سابقه استفاده از خرمای خشک به میزان 2 عدد وجود دارد. درصد برای نهاده های دامی با اجازه پرورش دهنده و این مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر این درصد رعایت نشود مشکل ایجاد می کند و اینکه آیا این درصد در سرمایه گذاری های دامی توزیع شده در شهر یزد رعایت می شود یا خیر. ، باید منتظر اعلام نتایج آزمایشگاهی بود.

غیب اللهی با اشاره به اینکه آزمایشگاهی که نمونه ها به آن ارسال شده است مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده است، گفت: اعلام نتایج برخی از آزمایشات در شرایط عادی تا یک ماه طول می کشد، اما با توجه به فوریت و اهمیت با توجه به هماهنگی های انجام شده با آزمایشگاه، مقرر شد تا عصر امروز (18 آبان) فعالیت و نتایج سه شیفت کاری سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام شود.

گفتنی است: صبح امروز یکی از دامداران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد از افزایش زاد و ولد گاوهای ناقص الخلقه در یزد به دلیل افزودن خرمای گندیده به مواد اولیه دامی توسط این شهرستان خبر داد. شرکت تعاونی دامپروری یزد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید