علت توهین میرحسین موسوی به شهدای سپاه قدس و مدافعان حرم چیست؟


ساعت: 23:26
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888855

میرحسین موسوی از سران فتنه 88 در مطلبی جدید با ادبیاتی شبیه به گروهک تروریستی منافقین به انقلاب، رهبری، شهدا و جبهه مقاومت اسلامی توهین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «میرحسین موسوی» که به دلیل اغتشاشات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و بسترسازی برای سرنگونی انقلاب مورد خشم مردم قرار گرفته و به همین دلیل تحت حمایت قرار گرفته بود، پس از مدت ها قلم به دست گرفت و مقدمه ای بر کتابی نوشت که پر از توهین های فراوان است.

این در حالی است که طبق اصل 154 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موظف است «از مبارزه قانونمند مستضعفان با مستکبران در هر نقطه از جهان حمایت کند» و معلوم نیست چرا موسوی که زمانی بر قانون گرایی پافشاری می کردند، موضعی مخالف با این موضوع گرفته اند، این خلاف قانون اساسی کشور است.

لحن این مقدمه توهین آمیز که در کانالی مرتبط با یک سایت ضد انقلاب منتشر شده، شباهت های زیادی با اظهارات گروهک های تروریستی معاند دارد، بنابراین اگر نام موسوی از آن حذف شود، تفاوت چندانی با آن نخواهد داشت. اظهارات آنها این رسانه معاند که گویا زیر نظر «اردشیر امیرجمند» مشاور موسوی و تماس گروهک برانداز موسوم به «جنبش سبز» با گروهک منافقین در پاریس اداره می شود، حاوی موضوعات بسیاری است که برخی از آنها توهین و حمله به رشادت هاست. از شهدای مدافع حرم و در رأس آنها موضوعات وصیت نامه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حمله به مواضع و اقدامات سردار سرلشکر شهید حاج حسین حمدانی فرمانده شهدای مدافع حرم است. زیارتگاه در سوریه

در عنوان این مقاله به دستاوردهای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت و پیروزی های آن به فرماندهی سردار سرلشکر قاسم سلیمانی با عنوان جنایات ننگین دولت در منطقه اشاره شده است. که مشابه اصطلاحات رسانه های رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی است که منافقین در سخنرانی های خود علیه انقلاب و نظام از آن استفاده می کنند.

وی در این مقاله با ربط دادن فتنه 88 به جنبش های برخاسته از بیداری اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا، مدعی شد: «دولت به جای جنبشی که هدفش آزادی و عدالت بود، نام بهار عربی را به بیداری اسلامی تغییر داد. دیکتاتوری، گرسنگی، فقر، بی عدالتی، و تهی کردن توصیه های نادرست از حقیقت خود.


14010518001030 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

در مقاله منتشر شده توسط موسوی، ریشه این مشکلات که وابستگی سران کشورهای عربی به غرب و نفوذ رژیم صهیونیستی است و تلاش برای پیوند دادن دیکتاتوری شاهان مخلوع، وابسته و وابسته به رژیم صهیونیستی ذکر نشده است. ارتجاع فاسد عربی و مشکلات اجتماعی ناشی از آن برای اسلام بدون ذکر علت، اصطلاح بهار عربی را مقدم بر اسلام و بیداری اسلامی قرار داد، در حالی که در اکثر قیام هایی که در کشورهای عربی در زمینه بیداری اسلامی رخ داد، بسیاری از مردم بنرهای «لا اله الا الله»، «محمد رسول الله»، «اسلام حلال» و پوسترهایی حاوی آیات قرآن و به ویژه در کشور یمن با شعارهای الله اکبر، مرگ برافراشته است. به آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهودیان، پیروزی اسلام به میدان آمد و اتفاقاً به دلیل همین گرایش مردم کشورهای عربی به آرمان ها و شعارهای اسلامی و با درک این نکته بود که ایالات متحده، در طول در دوره حکومت دموکراتیک تحت رهبری باراک اوباما و هیلاری کلینتون، داعش را به عنوان نمونه دروغین خلافت اسلامی برای ترساندن آگاهی عمومی از وحشت تروریسم به نام “اسلام” به وجود آورد.


14010518001091 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

از سوی دیگر، اصطلاح «بهار عربی» یک اصطلاح ساختگی است که اولین بار توسط مارک لینچ، محقق ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مقاله ای با عنوان «بهار عربی اوباما» به کار برده شد و مشخص نیست چه چیزی. موسوی به اتاسی اصرار کرده بود که واژه ابداع شده توسط یک محقق وابسته به سیا را به عنوان کلمه اصلی و واژه بیداری اسلامی را که توسط جنبش های مردمی اولیه منطقه استفاده می شد، تحت عنوان «تغییر نام توسط دولت» قرار دهد.


14010518001050 Test NewPhotoFree خبر خاکستری


آخرین عکس مشترک شهید حمدانی و سلیمانی که ساعاتی قبل از شهادت حمدانی گرفته شده است.

میرحسین موسوی در ادامه بدون اشاره به نقش رزمندگان به فرماندهی شهیدان سلیمانی و حمدانی در سوریه در نابودی خلافت گروه تروریستی داعش در سوریه و جلوگیری از گسترش تهدید این تروریسم به مرزهای ایران، اشاره کرد. به “تراژدی که در سوریه ادامه دارد” با تحریف معنای “حفاظت از حرم” از حفاظت از معابد مقدس تا یک مفهوم عرفانی انتزاعی است، استدلال می شود: “گناه بزرگ دولت ما نادیده گرفتن است. حقيقت معاني هر نام باشكوهي بر ننگين ترين جنايات نهاده شده است.حفظ حرم كه به معناي حفظ قلب مؤمن در برابر كوچك ترين گرايش به ظالمان است به خون ريختن در سرزمين بيگانه اطلاق مي شود. در اینجا موسوی تحریف دیگری را به نفع رژیم صهیونیستی انجام داد و از اصطلاح رژیم کودک کش استفاده کرد که در بین لیبرال های جهان به کار می رود. رژیم اشغالگر قدس، برای کشوری که یکی از مراکز اصلی مبارزه با این رژیم محسوب می شود.

سپس بدون اشاره به دلیل آوارگی و آزار ده ها هزار نفر از مردم سوریه به دست گروه های تروریستی ایجاد شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، در اظهارنظری عجیب این مشکل و حتی «ظهور داعش» را نسبت داد. خطاب به جمهوری اسلامی ایران و اقدامات شهید سلیمانی که وی را رفع تهدید تروریسم، امنیت مردم سوریه و بازگشت آنها به کشورشان می داند و همچنین در اظهار نظری عجیب تر به حزب الله لبنان اشاره می کند. که حتی به گفته اندیشکده های آمریکایی محبوب ترین گروه مقاومت در جهان اسلام به عنوان گروه “بد نام” است.

این در حالی است که حزب الله لبنان در زمان نخست وزیری وی و با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد. آنها مهم هستند؛ من زیر آنها خط می کشم؛ من بر دوستی خود با آنها تأکید می کنم و در اینجا جا دارد بر دوستی خود با حزب الله لبنان تأکید کنیم تا در این زمینه تردیدی وجود نداشته باشد. او یکی از با ارزش ترین نیروها برای ماست و همیشه با هم بوده ایم.”


14010518001055 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

این در حالی است که سیاست حزب الله لبنان از ابتدای تأسیس تا امروز و به ویژه در دوره دبیرکل حجج اسلام، شهید سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله، حمایت از جمهوری اسلامی بوده است. ایران، مقاومت اسلامی و اقتدار دینی و تغییری در سیاست‌هایش ایجاد نشده است و معلوم نیست چرا میرحسین موسوی از مبارزه حزب‌الله لبنان با گروه‌های تروریستی و تکفیری آن‌قدر عصبانی است که چنین وارونه‌ای در خود دارد. مواضع رخ می دهد و این جنبش مردمی و مردمی را با عنوان «گروه بدنام» می نامد.

در ادامه این مقاله توهین آمیز، میرحسین موسوی تلاش کرد با تقلیل دفاع مردم یمن در برابر جنگ طلبی و تجاوزات متحدان آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، سازش برخی رژیم های عربی با تل آویو را توجیه کند. جنگ های قبیله ای در یمن.» او به عنوان «شواهد نیت شوم این انحراف» یاد می کند.

وی سپس تدابیر امنیتی و حمایت از شهید سلیمانی در منطقه را فاجعه خواند و آن را اشتباه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

اما توهین آمیزترین قسمت این مقاله، توهین مستقیم موسوی به سردار سرلشکر شهید حاج حسین حمدانی، فرمانده مدافعان حرم در سوریه است که وی را «فرمانده بی شرف»، «هیچ» و رهبر بدحجابی خواند. جماعتی خو گرفته و قمه زن.


14010518001040 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

سردار شهید حاج حسین حمدانی به دیپلمات شهید حاج غضنفر رکن آبادی

وی شهادت این سردار بزرگ ایران به دست عوامل رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی تکفیری را به طرز ناپسندی توصیف می کند: این سردار بی آبرو که به این جنایت اعتراف و رجزخوانی کرد چه مجازاتی داشت جز اینکه جان فدای دیگری ستمگر در غربت شد؟» تا هلاک شود، در حالی که نه آسمان بر او گریست و نه زمین، و او کمترین رطوبتی از سابقه پیشین را با خود نزد خدا نبرد؛ درس عبرتی برای بازماندگان که بدانند که خودکامه در ازای غنایمی که به دستشان می‌دهد همه را از آنها می‌خواهد و همه اینها شامل کمترین ظواهر باقی‌مانده از انقلاب می‌شود که تا کنون از کدام نام بلندپروازانه برای خیانت خود استفاده می‌کنند.

این حجم از توهین به مقدسات و گروه ها و افراد مورد علاقه ملت ایران توسط میرحسین موسوی در سال های اخیر بی سابقه بوده و به نظر می رسد مردم یا جریاناتی همزمان با کاهش محدودیت های وی، قصد دارند وی را به سمت افراط و تفریط سوق دهند. این افراطیون از موقعیت از دست رفته خود به نفع تقویت استفاده می کنند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید