شرم آورتر از توهین میرحسین موسوی به شهدا سکوت اصلاح طلبان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مصطفی موسوی نژاد کارشناس مسائل سیاسی مرتبط با توهین به میرحسین موسوی در گفتگو با خبرنگار خاورستان گفت: اتفاق عجیبی که افتاد این بود که ایشان سال ها سکوت کامل کردند و از نظر اخبار رسانه ها او را دنبال نکردند. زیادی.”

به گفته مصطفی موسوی نژاد، زمانی عده ای با کسبی حصر رای جمع می کردند، اما آنها هم دیدند خریدار نیست و نگران شدند.

وی افزود: مدت زیادی است که نام میرحسین موسوی مطرح نشده است. از سال 1387 تاکنون نزدیک به 13 سال است که در حصر خانگی به سر می برند و به نظر می رسد این بیانیه برای بازگرداندن شما به اخبار منتشر شده است.

موسوی این بیانیه را با وجود محتوای ناپسند آن یک اتفاق مثبت ارزیابی کرد و افزود: این بیانیه بدهی بسیاری از مردم را روشن می کند، اصلاح طلبان باید موضع خود را نسبت به بیانیه روشن کنند.

به گفته یکی از فعالان سیاسی، به نظر می رسد که رهبران اصلاحات مانند خاتمی و بسیاری از چهره های برجسته اصلاحات سکوت کرده و در مورد تایید یا رد این بیانیه صحبتی نکرده اند.

موسوی نژاد تصریح کرد: اگر می خواستند تایید کنند حلقه عظیمی از هوادارانشان سقوط می کرد و باید به دولت پرداخت می کردند و حاضر به پرداخت نبودند.

به گفته وی، اگر آنها امتناع کنند، بخش کوچکی از اصلاحات را از دست می دهند، اما بخشی رادیکال را از دست می دهند و بخشی از هویت خود را نیز از دست می دهند، بنابراین نمی خواستند خود را طرد کنند و بنابراین به نظر می رسد ما باید برخلاف بیانیه، مردم را مجبور کنید که موضع خود را به وضوح بیان کنند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: نکته بعدی واقعا شرم آور است که به خاطر یک نگاه سیاسی که در یک منطقه با شهید حمدانی داشتیم، بیایید و چهره شهدا را بگیرید.

به گفته موسوی نژاد این سخنی تلخ و غم انگیز است و حتی بسیاری از افرادی که با سردار سلیمانی اجماع عمیق سیاسی داشتند، پس از شهادت ایشان به احترام این بزرگوار شهید، اجماع سیاسی زیادی را برای ایشان کنار گذاشتند. همچنین. ادای احترام کردند.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل اختلافات سیاسی در روزهای بعد از شهادت برای رهبر عزیزی چون شهید حمدانی عزیز به جای شهادت از عبارت «ضایعات» استفاده کردیم.


توهین به شهدا قابل قبول نیست

این کارشناس سیاسی ادامه داد: این حادثه ناپسند و اتفاق بسیار بدی است و به نظر من خلاف قیود اخلاقی و خلاف ادب و احترام یک ایرانی است که برای شهیدی که اکنون دچار اختلافات و عصیان سیاسی شده است که خودشان در سال 2088 شروع کردند و این شهید توانست مقابله کند، اینگونه ما به چهره شهید توهین می کنیم و به شهید توهین می کنیم.

به گفته موسوی نژاد این موضوع در فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی به هیچ وجه پذیرفته نشده است و لذا این اقدام قطعا محکوم است و از نظر از دست دادن تعدادی از طرفدارانش نیز به این مرد لطمه می زند و به نظر من یک آزادی معنوی بود. این سقوط آزاد را سریعتر پشت سر خواهند گذاشت.


فرار به جلو

این فعال سیاسی ادامه داد: در واقع گفته می شود این اقدامات عجولانه است، او باید در سال 88 پاسخگوی اقدامات شرم آور خود به مردم می بود، اما جلو می رود، به دیگران تهمت می زند و به دیگران بی احترامی می کند، یواش یواش.

موسایی نژاد ادامه داد: وی به دلیل ضربات سنگینی که در سال 1387 به مردم و نظام جمهوری اسلامی وارد کرد و به بهانه مخالفت، تحریم های اقتصادی بسیاری را به وجود آورد، مجبور شد چندین ماه یک انتخابات و یک جشن باشکوه را به آشوب تبدیل کند.حاکمیت و مردم. ایران باید در واقع به سمت خود کشیده شود و تحریم های اقتصادی سنگینی را علیه ایران اعمال کند، اینها چیزهایی است که آنها باید پاسخگو باشند.

به گفته وی، در آن زمان میرحسین موسوی مورد عفو و رحمت دولت قرار گرفت، البته باید اعدام می شد، زیرا آخرین حکم او اعدام بود، اگرچه از سوی دولت مورد عفو قرار گرفت، اما نمک خورد و نمکدان را شکست.

و افزود: متأسفانه امثال اینها در تاریخ کم نبودند و همه نخواهند بود، اما می‌ماند که درس تاریخ شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید