علم و فناوری حلال مشکلات / مولفه های اقتدار جمهوری اسلامی در جهان است

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786681

رئیس سازمان پژوهش و فناوری کشور بر این موضوع تاکید کرد

رحیمی رئیس سازمان بسیج علم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه بسیاری از مشکلات کشور با علم و فناوری قابل حل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری صبح امروز در اختتامیه جشنواره جهادی علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند: او گفت: «دانش بارزترین وسیله افتخار است و «نیرو است».

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی باید برای افزایش مولفه های قدرت در مقابل دشمنان خود تلاش کند، گفت: یکی از نیروهای سابق آمریکا بود که امروز در حال فروپاشی و از بین رفتن است.

رحیمی با اعلام اینکه یکی از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب است، افزود: مقام معظم رهبری در عرصه های اقتصادی، علمی، سیاسی و بسیاری از عرصه های دیگر مسلط هستند و با گفتار مؤثر و کارآمد همه مشکلات جهان را متحول خواهند کرد. “

رئیس سازمان بسیج علمی، تحقیقاتی و فناوری مردم را دومین مؤلفه اقتدار جمهوری اسلامی دانست و اذعان داشت: ما در کشور نباید به گونه ای عمل کنیم که مردم را در تنگناهای اقتصادی و مشکلات زندگی غرق کنیم زیرا این مؤلفه مهم قدرت را از بین خواهد برد.»

وی اذعان داشت: حرکت به سمت دولت سازی بی فایده و بی تاثیر است، اما توجه ما در کشور باید معطوف به مردم سازی باشد و متاسفانه در سال های اخیر این اتفاق نیفتاده است و باید در اربعین دوم این نگاه را تغییر دهیم. سالها.انقلاب اسلامی.«هستند.

سیاست های علم و فناوری مبتنی بر «مردم» خواهد بود

رحیمی با تاکید بر اینکه سیاست های علم و فناوری مبتنی بر مردم سازی خواهد بود، اذعان داشت: نقشه راه بسیج علمی کشور در تمامی مراحل تدوین و برنامه ریزی شده است و برای عملیاتی شدن آن، بستر علمی و فناوری را ایجاد کرده ایم. جهاد در کشور است و این پناهگاه امن، وحدت رویه، یکپارچگی و یکپارچگی تمامی فعالیت ها در کشور، استان و شهرستان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج علمی، تحقیقاتی و فناوری گفت: امروز فعالیت های علمی و فناوری قابل توجهی در کشور در حال انجام است، اما ملت تأثیر این را نمی بیند و دلیل آن این است که یا مسیر ما این بوده است. کشیده شده. نادرست است یا زاویه ای نسبت به هدف اصلی داریم.”

کسب مرجعیت علمی در جهان، نقشه راه بسیج علمی کشور

وی گفت: بر اساس چشم انداز برنامه جامع علمی کشور و بر اساس نقشه راه بلندمدت بسیج علمی، جمهوری اسلامی باید اقتدار علمی در دنیا کسب کند. زمانی که ایران اسلامی به یکی از منابع علمی جهان تبدیل شود و دانشمندان درجه یک جهان از ما علم کسب کنند، آنگاه می توانیم به تمدن نوین اسلامی دست یابیم و اقتصاد را نجات دهیم و بر سیاست جهانی تسلط پیدا کنیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه با علم و فناوری می توان زمینه های دیگر را نیز ارتقا داد، گفت: در غیر این صورت حوزه های دیگر نمی توانند کشور را به سمت تمدن نوین اسلامی سوق دهند. شاهراه کشور ما برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی شاهراه علم و فناوری است.

رئیس سازمان بسیج علم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای رسیدن به اقتدار علمی باید توسعه علمی در کشور ایجاد کنیم، افزود: سوال این است که آیا امروز جمهوری اسلامی در مسیر توسعه علمی قرار دارد؟

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بین سطح قدرت علمی جمهوری اسلامی و سطح قدرت علمی دنیا فاصله وجود دارد، ادامه داد: زمانی به اقتدار علمی دست خواهیم یافت که این تفاوت از بین برود.

رحیمی افزود: اکنون نیاز به یک جریان ملی در کشور داریم، چون در جریان دانش جهانی ادغام شده ایم و تمدن غرب قدرت علمی دارد، آنها برای کشورهای دیگر تصمیم می گیرند.

بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اولین تهدید برای کشور است

رئیس سازمان بسیج علمی، تحقیقاتی و فناوری، بیکاری فارغ التحصیلان را اولین تهدید برای کشور دانست و افزود: تهدید دوم مهاجرت این دانش آموختگان و نخبگان است اما در بهترین کشورهای علم و فناوری نه حتی هیچ یک از آنها به کشورهای دیگر مهاجرت نمی کنند.

وی با بیان اینکه امروز صنعت کشور هر چه برای آن پیش می آید همچنان مشکل دارد، افزود: دلیل این مشکل این است که به صورت سنتی عمل کنیم چرا که امروز زمان تغییر تکنولوژی است و اگر بخواهیم صنعتی داشته باشیم که چنین نباشد. ورشکست شدن، ما باید ضریب نفوذ فناوری را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید