عمان از سرمایه گذاری مشترک با ایران در زمینه انرژی های تجدیدپذیر استقبال می کند


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921332

در این دیدار فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون سفیر سلطنت عمان در تهران به روابط قوی سیاسی و اقتصادی دو کشور و مشوق های دولت عمان در زمینه سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و اعلام کرد که این کشور از هرگونه سرمایه گذاری مشترک در حوزه پاک استقبال می کند. و انرژی های تجدیدپذیر در راستای تعهد دولت عمان برای کاهش انتشار کربن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اتاق بازرگانی ایران، در نشستی که به همت سازمان توسعه تجارت برگزار شد، فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عمان، زیرساخت ها و موانع مطرح شد. این دیدار با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و عمان، حاکم موقت و معاون سفیر سلطنت آن کشور در تهران و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد.

ابتدا رشید الگیلانی کاردار و معاون سفیر سلطان نشین عمان در تهران روابط قوی سیاسی و اقتصادی دو کشور و مشوق های دولت عمان در زمینه سرمایه گذاری خارجی را مورد تاکید قرار داد و از این امر استقبال کرد. کشور برای هرگونه سرمایه گذاری مشترک در زمینه انرژی های پاک و تجدیدپذیر مطابق با الزامات دولت عمان در مورد کاهش انتشار کربن صحبت می کند.

در همین حال احمد علایی معاون توسعه تجارت بین الملل سازمان توسعه تجارت به رویکرد دولت برای توسعه تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: در این راستا بخش خصوصی می تواند با شناخت موانع موجود، توسعه تجارت خارجی را تسریع بخشد. و راهکارهای پیشنهادی با استفاده از تجربیاتی که دارد کمک به اجرای پروژه ها. ضمن اینکه برگزاری چنین جلساتی بسیار موثر خواهد بود.

بر اساس اظهارات وی، تسهیل تجارت خارجی برای دولت بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل برای تسهیل در روند تجارت، تلاش می کند در کمتر از یک ماه، مصوبات هیئت دولت و حتی سران قوا را به دست آورد. و این همکاری در دولت با اتاق‌ها و بخش خصوصی برای رفع موانع در شبکه تجارت محدود است.

محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان نیز با تشریح آخرین وضعیت تجارت دو کشور، فرصت‌های تجاری برای صادرات کالا و خدمات به عمان و همچنین صادرات مجدد از طریق عمان و آخرین امکانات ارائه شده از طریق عمان را برشمرد. همکاری سازمان توسعه تجارت و اتاق متحد ایران و عمان مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی، صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور کاهش ریسک های صادراتی سازوکارهایی را برای انتقال ارز و همچنین تسویه بدهی صادرکنندگان ایرانی با واریز ارز به حساب بانک مرکزی ارائه کرده است. ایران در عمان و دریافت ارز در ایران برای تسویه بدهی

در پایان این نشست مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی ایرانی در عمان مطرح و مقرر شد پیگیری های بعدی توسط سازمان توسعه تجارت و اتاق مشترک انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید