عملیات اجرایی تامین 189 روستای خوزستان سرنوشت ساز بود

وی افزود: امیدواریم با روند فعلی در سال 1401 تنشی برای آب های روستایی ایجاد نشود. البته کار به جهادگران برای روستاهای کل استان جفا می کند اما زمان زیادی می برد.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: توافق ما برای اجرای این طرح دو ساله است. با توجه به تامین امکانات و تجهیزات به سرعت کار را آغاز کرده و جهادی و مجموعه ای برای رفع مشکل آب روستا تلاش خواهیم کرد.

سردار شاهوارپور در خصوص تامین آب دشت های غازانیه، حمیدیه و آزادگان گفت: توافقی که با حمایت دولت و عزم دولت برای حل مشکل آب خوزستان انجام شود، امیدواریم حرکت کاملی انجام شود. کار شروع شد و مشکل مردم حل خواهد شد.

محمدرضا کرمی نژاد، مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان در این نشست گفت: کار ما در چند محور است. جبهه اول با روستاهایی که اصلا آب ندارند، جبهه دوم با روستاهایی که فشار آب کافی ندارند و روستاهایی که آب با کیفیت ندارند روی کیفیت آب کار می کنند. در هر صورت بر اساس این توافق مشکلات مربوط به کیفیت و کمیت آب روستاهای استان برطرف می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر و مهم در دولت سیزدهم، ایجاد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است. این قرارگاه در راستای محرومیت زدایی در 5 محور تشکیل شد و یکی از محورهای آن تامین آب شرب روستاهای دارای مشکل آب است.

کرمی نژاد گفت: سهم ما از این اردوگاه 189 روستای خوزستان به ارزش حدود 1.6 میلیارد تن است. این طرح ها توسط پایگاه بسیج سازندگی در هر استان اجرا می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: در جلسه ای که امروز با فرماندهان سپاه و بسیج سازندگی داشتیم، قرارداد، تحویل زمین، مشخصات، موارد و شرایط کاری و فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آب ندارند و مخصوصا در تابستان مشکل دارند.

وی گفت: این 189 روستا در قالب 30 پروژه تعریف شده و تقریبا هر پروژه مربوط به یک شهرستان است. پیش بینی ما برای این پروژه 6 تا 7 ماه است.

کرمی نژاد ادامه داد: پس از اتمام این 30 پروژه، فاز دوم پروژه به ما ابلاغ می شود و تلاش می کنیم مشکل آب در تمامی روستاهای مشکل دار حل شود.

محمد هنچی معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: امروز تفاهم نامه ای بین سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و آبفای خوزستان منعقد شد. .

وی افزود: امیدواریم با این ورود جدی و جهادی که در این راستا صورت می گیرد، در سال آینده شاهد مشکلات کمتری در بحث آب شرب در مناطق و روستاهای هدف استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید