عملیات تخریب کلانشهرها در چهار جبهه انجام می شود / تثبیت بقیه سازه ممکن نیست


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842933

صادق خلیلیان گفت: در خصوص وضعیت باقیمانده ساختمان کلانشهر گفت: در حال حاضر عملیات آواربرداری در چهار جبهه از ایستگاه آتش نشانی و قرارگاه خانم الانبیاء به سرعت در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از ساختمان کلانشهر در خصوص آخرین وضعیت این ساختمان گفت: از ابتدای ریزش ساختمان کلانشهر تقسیم کار انجام شده است. . آنها در ابتدا سعی کردند افرادی را که احتمالاً زیر آوار زنده می مانند، نجات دهند.

وی افزود: سپس تجهیزات کار کرد و از جاهایی که فکر می کردیم افراد زیر آوار هستند کار شروع شد و اکنون در چهار جبهه کار به سرعت انجام می شود.

استاندار خوزستان گفت: دو قسمت از کار توسط سازمان آتش نشانی در حال انجام است. این نیروها تجربه حضور در پلاسکو را دارند و تهران را ترک کرده اند. نیروهای استان خوزستان نیز مشغول کار هستند. جمعیت هلال احمر کشور در کنار همه این نیروها حضور دارد و نقش خود را ایفا می کند.

خلیلیان گفت: دو جبهه نیز در نیروهای قرارگاه خانم الانبیاء در ضلع شرقی ساختمان فعال است تا کار آواربرداری به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: عملیات حساس متروپل از روز دوم آغاز شد. با توجه به احتمال ریزش ساختمان به نیروهای مردمی اعلام شد که برای آواربرداری باید نیروهای متخصص خارج شوند و در مسیر شرایط بسیار حساسی را پشت سر گذاشتیم.

استاندار خوزستان گفت: تمام مراحل کار حساس است و به پایان مرحله رسیده ایم و بر اساس گزارش خانواده ها از مفقودین در تلاش هستیم تا اجساد باقی مانده را پیدا کنیم تا این افراد از زیر آوار خارج شوند. “

هلیلیان در خصوص وضعیت بقایای ساختمان پایتخت گفت: طبق نظر کارشناسان، بقایای ساختمان ایمنی لازم را ندارد و امکان تثبیت وجود ندارد.

وی در خصوص آمار مفقودان حادثه در متروپل افزود: در ابتدای کار آماری که ارگان های مختلف به ما اعلام کردند در مجموع 38 مفقودی بود. در عین حال مردم می توانند بیایند و بگویند اقوام و بستگانی دارند که از روز حادثه مفقود شده اند. این مورد بررسی می شود و در صورت تایید آنها را جستجو می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید