عملیات مرصاد سربازان زیردست صدام را برای همیشه دفن کرد


ساعت: 11:53
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885822

رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین مرصاد پاسخ کوبنده ای به نیروهای کردل منافقین که از مرزهای غربی با پشتیبانی نیروهای بعث عراق به کشور هجوم آورده بودند، دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در 22 بهمن 57، رژیم 2500 ساله نظام شاهنشاهی فروریخت و به دستور امام 60 هزار نفر. مستشاران آمریکایی ایران را از نظر نظامی و فرهنگی اشغال کردند، بر اثر موج انقلاب اسلامی، کشور اخراجی و عوامل خارجی دیگر آنها را مجبور به ترک ایران و بازگشت به کشورهای خود کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی که به قیمت تمام شدن پاکان تمام شد. با خون ده ها هزار شهید، مردم ایران توانستند از یوغ استعمار و استثمار آمریکا رهایی یابند و دیگر قدرت های حامی شاه ایران باید رها شوند.

عظمت این پیروزی نویدی بود به دیگر ملت های آزاده جهان به ویژه مسلمانان جهان که دولت هایشان به قدرت های دیگر از جمله آمریکا وابسته بودند به طوری که قدرت های بزرگ آن روز به رهبری آمریکا دولت ها از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با انقلاب نوپای ایران اسلامی را آغاز کردند و با ایجاد گروهک های مخالف نظام و همسو با آمریکا از جمله منافقین و با سازماندهی و تسلیح آنها، اقدام به مقابله با انقلاب کردند. باعث هرج و مرج و ناامنی و درگیری مسلحانه در سطح ملی شد و در همان زمان آمریکا حمله نظامی مستقیم به صحرای طبس و برنامه ریزی کودتای مخفیانه انجام داد و رژیم بعث عراق را برای حمایت در صورت موفقیت آماده کرد.

اما شکست دو طرح خرابکارانه فوق الذکر آمریکا، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را به درگیری مسلحانه با انقلاب اسلامی سوق داد و با تشویق، ترغیب و تسلیح آنها که پیش بینی کرده بود، مستقیما وارد عمل شد. همزمان صدام، رئیس رژیم بعث عراق، تشویق به حمله نظامی کرد و در 30 شهریور پنجاه و نهم حمله نظامی عراق علیه ایران اسلامی از زمین، هوا و دریا و به دلیل خیانت بنی صدر و عدم آمادگی نیروهای مسلح ایران برای چنین جنگی نابرابر، متجاوزان در هفته های اول جنگ موفق شدند بخش بزرگی از ایران اسلامی اعم از شهرها، روستاها و شهرستان های نوار مرزی را به تصرف خود درآورند و تثبیت کنند.

از این رو در همان روز اول جنگ، خلبانان دلیر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صد و چهل فروند بمب افکن پاسخ قاطع دادند و پایگاه های هوایی و پالایشگاه های نفت دشمن در عقبه و عراق را منهدم کردند و همگی به سلامت به محل خود بازگشتند. پایگاهی که واکنش سریع و باورنکردنی و غیرقابل تصوری برای دشمن بود، همچنین در روزهای اول جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح ارتش، هوانوردی و نیروی دریایی ارتش به سرعت آماده مقابله با متجاوزان شدند و نیروهای داوطلب مردمی تحت امر فرماندهی سپاه پاسداران به جبهه‌های نبرد در سمت راست علیه شر شتافت و در مقابل دشمن متجاوز بعثی صف آرایی کرد و در نبردی نابرابر با متجاوزان جنگید.

در چنین شرایط سخت و دشواری که مردم ایران اسلامی درگیر جنگ تحمیلی بودند و هر روز شاهد شهادت تعداد زیادی از رزمندگان اسلام به دست دشمن بعثی منافقین به فرماندهی یونایتد بودند. کشورهایی که با هماهنگی دشمن بعثی اقدام به کشتار مردم ایران کردند، اوج جنگ تحمیلی پس از برکناری رئیس جمهور بنی صدر که حامی منافقین بود، بلافاصله منافقین در 9 خرداد علیه انقلاب اسلامی اعلام جنگ مسلحانه کردند. در سال ۱۳۹۵ و در نبردی خونین در شهرهای مختلف ایران که چند ماه به طول انجامید، بیش از هفده هزار نفر از مردم ایران کشته شدند. از این رو پس از تنگ شدن عرصه بر منافقین مسلح و شکست آنان در نبرد خونین شهرها، رجوی سرکرده منافقین به همراه مخلوع بنی صدر از کشور گریخت و به دولت فرانسه پناهنده شد. از صدام حمایت کردند و خانه های منافقین یکی پس از دیگری ویران شد. و توسط پازاچی انقلابی فتح شد.

در فرانسه طارق عزیز فرستاده صدام با رجوی دیدار کرد و رجوی و سایر منافقین به عراق رفتند و در پادگان اشرف نزدیک مرز ایران مستقر شدند و پس از آموزش های لازم به سلاح جنگی مسلح شدند و در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه اسلام گرایان صف آرایی کردند. و دوش به دوش ارتش صدام در عملیات های مختلف علیه رزمندگان اسلام به جنگ رفت و باعث شهادت و اسارت تعداد زیادی از فرزندان ایران اسلامی شد.

تعدادی از منافقین نیز در شهرهای ایران برای عراق جاسوسی کردند و آمار استقرار رزمندگان اسلام در خطوط مقدم و مکان های احتمالی عملیات ایران و همچنین مناطق حساس شهرها برای حملات هوایی عراق و به ویژه مکان ها را به ارتش صدام گزارش کردند. موشک ها و بمباران هوایی شهرهای ایران و در جبهه های جنگ متجاوزان صدام در بیابان های ایران به شدت مورد اصابت سنگ قرار گرفتند و بر زمین ماندند و نوبت فتح و وزفر به دلیرمردان اسلام رسید. ایران و رزمندگان اسلام با توکل به خدا و فرماندهی کل قوا امام خمینی (ره) با انجام عملیات های آفندی موفق شدند نیروهای متجاوز بعثی را از سرزمین های اشغالی عقب برانند و خسارات سنگینی را وارد کنند.

و با عملیات تهاجمی گسترده و متعدد، نقاط راهبردی و سرکوبی را از خاک دشمن تصرف کردند، ماشین نظامی صدام را منهدم کردند و حکومت سیاسی صدام را به مرز فروپاشی رساندند، از این رو نیروهای حامی دولت متجاوز و متجاوز عراق از جمله آمریکا. در حالی که رزمندگان اسلام برای نجات صدام تلاش می‌کردند، از پیروزی‌های رزمندگان اسلام احساس خطر کردند و با تمام عجله و سردرگمی، قطعنامه الزام آور 598 را در 8 تیر 1366 در حالی که رژیم بعث عراق نفس نفس می‌زد، تصویب کرد که با قطعنامه‌های قبلی متفاوت بود. .

اما درخواست جمهوری اسلامی ایران تغییر بندهای قطعنامه بود که با حمایت نیروهای حامی صدام از جمله آمریکا به مدت یک سال ادامه یافت و تغییری در بندهای قطعنامه حاصل نشد. قطعنامه، سرانجام در 27 ژوئیه 1967 به تصویب رسید. ایران صدام و حامیانش را در همین اقدام قرار داد و آنها را از وضعیتی که در نتیجه پذیرش قطعنامه 598 به وجود آمد، که ایران تصور می‌کرد به آن متعهد است، خارج کردند. تبعیت کرد، بار دیگر شیپور جنگ را به صدا درآورد و به دستور اربابانش، بار دیگر دستور حمله سراسری به جبهه های شمال و جنوب ایران را صادر کرد و جبهه میانی را به تیپ های سازمان یافته منافقین و دو لشکر پیاده و زرهی واگذار کرد. از ارتش عراق

این در حالی بود که رزمندگان اسلام با دفاعی جانانه نیروهای آفندی بعث را در جبهه های جنوب و شمال غرب عقب راندند، جبهه میانی تقریباً خالی از نیروهای دفاعی قوی بود، بنابراین در چنین شرایطی عراق ابتدا به خطوط مقدم حمله کرد. رزمندگان اسلام و خط پدافند را شکستند و با پشتیبانی ترقه و پشتیبانی رزمندگان عراقی پس از عبور از قصرشیرین و قرند و اشغال اسلام آباد غرب، راه را برای عبور تیپ های منافقین و منافقین هموار کردند و به سوی مجروحین آتش گشودند. و مریض از بیمارستان امام خمینی (ره) ساعت یک شب به تنگه چهار زبر رسیدند و در 35 کیلومتری کرمانشاه رسیدند.

قبل از رسیدن نیروهای پیشرو مهاجمان، رزمندگان تیپ ها که عقبه آنها در قرارگاه شهبازی شهبازی در چهارزبر قرار داشت، با ایجاد خاکریز در تنگه مرصاد و ممانعت از ورود آنها به منطقه ماهیدشت، خط پدافندی تشکیل داده و از ورود آنها به منطقه ماهیدشت جلوگیری کردند. بلافاصله نبرد بین رزمندگان اسلام و منافقین آغاز شد و تا صبح ادامه یافت و سپس مهاجمان موفق به عبور از تنگه نشدند.

در عین حال با تقویت خطوط پدافندی در محور تنگه مرصاد، عبور آن غیرممکن شد و منافقین به غیر از تبادل آتش، از هر گزینه دیگری محروم شدند، لذا امام خمینی (ره) هشدار دادند. خطر دشمنان اسلام در این برهه حساس تاریخی و در پیامی از سوی مردم، ایران می خواهد به جبهه های نبرد حق علیه باطل بشتابد و برای دفع ناآرامی های اردوگاه با دشمن دشمن بجنگد. شرق و غرب

مردم ایران نیز به ندای امام پاسخ مثبت دادند و انبوهی از داوطلبان آماده جنگ از سراسر کشور به مناطق جنگی رفتند و دوشادوش سایر نیروهای مسلح متجاوزان را عقب راندند و مرصاد برای کامل کردن در نظر گرفته شده بود. انهدام منافقین و به یگان های افندی ابلاغ شد.

رئیس جمهور وقت (مقام معظم رهبری) نیز در جبهه های جنوب حضور داشتند و انهدام و عقب راندن نیروهای متجاوز صدام را هدایت و کنترل می کردند و رزمندگان اسلام در تنگه مرصاد به شدت با منافقین می جنگیدند و چندین پرواز بالگرد انجام شد. رزمندگان را برانید.به منطقه مفقین در پاتک و تسه راهی در اسلام آباد (فرودگاه اضطراری) و محور کلاجه به اسلام آباد نیز توسط رزمندگان اسلام مسدود شد، بنابراین تمامی تیپ های مفقین که وارد منطقه شده بودند به طور کامل محاصره شدند و در مرحله سوم. و روز چهارم مرداد 67 رزمندگان اسلام با چندین عملیات شبانه از جناحین به پیکر خسته و فرسوده منافقین ضربات مهلکی وارد کردند و ابتدا خلبانان دلیر نیروی هوایی و هوانیروز ضربات کوبنده ای به متحجران و متعفن وارد کردند. بدن منافقین

همزمان، رزمندگان اسلام از چند محور عملیات تهاجمی خود را علیه سربازان نیابتی صدام آغاز کردند و در سحرگاه 14 مرداد، تشکیلات تیپ های منافقین فروریخت و هر یک به دنبال راه فراری بودند تا از خطر خطر فرار کنند. آتش خشم انقلابی رزمندگان اسلام از هر سو بر آنان بارید و بسیاری از آنان در حال فرار جان باختند و یا جان خود را از دست دادند و بقیه با ذلت و خواری به عراق گریختند و تمامی تجهیزات و ادوات آنان منهدم و یا به اسارت درآمدند. ارتش های اسلامی

فاتحان عملیات مرصاد قبل از غروب آفتاب در 14 مرداد 67 پرچم پیروزی را بر بلندترین قله جبهه های غرب کشور برافراشتند و وعده الهی محقق شد و به برکت خون شهدای عزیز صدام افلاکی عمل نکرد. هر یک از آرزوهای او نرسید و سرانجام صدام، حزب بعث و ارتش متجاوز از چهره زمان ناپدید شدند.

بیژن رجبی، فرهنگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید